NoA ekspanderer til Finland og kjøper opp Bob the Robot og DK&A

NoA – The North Alliance utvider sitt forretningsområde til Finland hvor Bob the Robot og Dunning, Kruger & Associates (DK&A) blir de første selskapene i NoA Finland.

Thomas Høgebøl Executive Chairman No A Miska Rajasuo CEO Bob the Robot Tom Jacobsson CEO DKA and Mikael Jørgensen Group CEO No A
Thomas Høgebøl (Executive Chairman, NoA), Miska Rajasuo (CEO, Bob the Robot), Tom Jacobsson (CEO, DK&A), and Mikael Jørgensen (Group CEO, NoA).

Den nord-europeiske byråsammenslutningen NoA danner et nettverk av kreativitet, tech og data.

– Ved å gå inn i det finske markedet blir vi en fullverdig nordisk spiller. Bob the Robot og DK&A er begge ledende aktører innenfor sine respektive områder; Bob the Robot er det ledende og et av de mest prisbelønte kreative reklamebyråene gjennom de siste 10 årene, mens DK&A til sammenligning er en nykommer som leverer enestående digitale produkter og tjenester. Sammenlagt vil NoA ha mer enn 140 ansatte i Finland som betjener kunder lokalt, regionalt og internasjonalt, sier Thomas Høgebøl, NoAs arbeidende styreleder og grunnlegger.

Blant mange meritter kan Bob the Robot vise til at de har vunnet tre av de siste fem Grand Effies i Finland.

– Vi gleder oss til å kunne eksportere finsk kreativitet på toppnivå ved å hjelpe våre nåværende kunder med å lykkes også utenfor landets grenser samt å kunne betjene utenlandske kunder side om side med de beste kreative byråene i Norden. Vi kunne ikke fått en bedre partner enn NoA når vi nå skal ta steget ut i det internasjonale markedet. Sammen er Bob the Robot og NoA en perfekt match. Vi deler de samme verdiene og kreative visjonene for fremtiden, og vi er begge lidenskapelig opptatt av å skape målbar effekt for våre kunder, sier Miska Rajasuo, administrerende direktør i Bob the Robot.

DK&As kunder inkluderer Deutsche Bahn, Kesko, Sector Alarm, OP og Wella.

– Å bli medlem av en så allsidig familie med et virkelig unikt digitalt konsulenthus, er et spennende neste steg for oss i DK&A. På denne måten får vi internasjonal rekkevidde og tilgang til en langt bredere skala av ferdigheter og talent. Med NoA har vi endra bedre forutsetninger og muligheter til å levere Minimum Viable Magic til våre kunder over hele verden, sier Tom Jacobsson, administrerende direktør i DK&A.

Både Bob the Robot og DK&A fortsetter med sine egne merkevarer som heleide datterselskaper av NoA Finland.