Nok en pris til VisitDenmark

Sølvtaggen for juni/juli går til en av Norges for tiden mest premierte merkevarer: VisitDenmark. Dette er Dinamos tredje seier i Sølvtaggen på et snaut halvår for selskapet.

6227 48423 original

Sølvtaggen for juni/juli går til «Danskefeber», en «Ungkarskvinnen»-parodi laget for TV og nett. Dinamo vant også Sølvtaggen for jobbene «Dejlige Adwords» i desember 2008, og «Legofilm» i april i år.

– Dette er nesten for mye. Men bare nesten. Nå ble vi glade. Vi feirer med en lille ute i hagen og utbringer en skål for VisitDenmark og de samarbeidende rederiene, som stadig utforsker nye veier til mål med kampanjene vi utvikler sammen. Skål også for ACNE Film og ACNE Digital som har gjort en god jobb med produksjonen, og for våre flinke kolleger som gjør Dinamo til et inspirerende arbeidsmiljø, sier tekstforfatter i Dinamo, Stein Simonsen.

Danske detaljer. – Juryen velger å gi utmerkelsen for hvordan konseptet spres og presenteres via TV og til nett, hvordan den lar oss oppdage danske detaljer i hver eneste krok og måten den har bakt seg inn i ett kjent og kjært konsept som vi allerede kjenner historien til, kommenterer juryformann Helge Tennø.

Dobbelt opp til Try/Apt. Både andre og tredje plass tildeles Try/Apt, som etter denne juryeringen har et forsprang på Jimmy Royal i Byråtaggen med syv poeng.

Månedens plasseringer:
1. plass: Dinamo – «Danskefeber», VisitDenmark
2. plass: Try/Apt – NRK Årsrapport 2008, NRK
3. plass: Try/Apt – «No Milk Today», Tine
4. plass: McCann – «MiniPris Min Reise», NSB
5. plass: Tibe T Reklamebyrå – Viral Stillingsannonse, Tibe T Reklamebyrå

Teamet bak månedens vinner bestod av:
Prosjektleder: Unni Rolfsen, Konsulent: Tom Kevin Ovind, AD: Torstein Greni Tekstforfatter: Stein Simonsen, Filmproduksjon: ACNE Film

På bildet: Torstein Greni (t.v) og Stein Simonsen.