Nok en Sølvmikk til Tele2

Sesongens første radioreklamepris går til gjengangerne Tele2 og SMFB.

9068 21ec4 original

Årets Gullmikken er unnagjort, noe som betyr at et nytt Sølvmikken-år er igang. De tre første utmerkelsene av året (september) går til annonsører som alle markerte seg tydelig i forrige sesong: Tele2, Trygg Trafikk og Fotballklubben Lyn.

Topplasseringen går altså til Tele2 og de tre spottene «Rulletrapp», «Katta» og «Japansk2».
– Et underholdene konsept som blir bedre og bedre for hver ny spott man hører. Denne gangen skal vi innom naken japaner, stappfull rulletrapp og en stakkars katt. Et lunt, befriende lett, ekte og tullete konsept, som skiller seg veldig fra andre bredbånd-leverandørers budskap om at man kan jobbe hvor man vil, uttaler juryen.

Byrå: SMFB
Team: Alexander Gjersøe, Andrè Koot, Bjørnar Olsen, Hans Magne Ekre og Hans Martin Rønneseth
Produksjonselskap: Sagveien Resort

Andreplassen gikk til årets store vinner i Gullmikken, Trygg Trafikk. Denne gangen er de på plass med tre nye spotter: «Myndig», «Jålar» og «Dialekt». Juryen er måtelig begeistret:
– Tre nye spotter på samme konsept som tidligere har vunnet både juryens hjerter og Gullmikker. Fin videreføring av konseptet, men likevel syntes juryen at forrige runde var hakket vassere. Som en i juryen uttalte: Dette er som en poplåt; fenger raskt, men så blir man kanskje litt fort lei også. Uansett skiller dette seg veldig ut fra det som er gjort tidligere i denne kategorien. Morsomme spotter med et livsviktig budskap.

Byrå: SMFB
Team: Hans Martin Rønneseth og Andrè Koot
Produksjonselskap: Verdens Sterkeste Mann

På tredjeplass finner vi Kitchen med spotten «Molde» for Lyn.
– En veldig aktuell spott i disse dager. Et godt konsept skapt av kontrasten mellom fotball og spåkoner. Nok et møte med klarsynte Laila som denne gangen spår om den nye dama som spiller på Molde. Juryen mente dette var god og morsom revy.

Byrå: Kitchen
Team: Thomas Askim og Eirik Stensrud
Produksjonselskap: Sagveien Resort

Hør alle spottene her.