Nominasjonsskred for GK i Innholds-VM

Det ble et veritabelt skred av nominasjoner for Geelmuyden Kiese i Content Marketing Awards (CMA), innholdsmarkedsføringens verdensmesterskap. Med sine 21 nominasjoner er GK byrået med flest vinnersjanser.

90990 3bee2 original
Kampanjen #ikkegreit er nominert seks ganger i CMA International Content Marketing Awards.

Geelmuyden Kiese har fått 21 nominasjoner i Content Marketing Awards (CMA), flest av alle byråer på verdensbasis. I tillegg er seniorkreatør Trygve Andreas Tønnessen nominert til «Editor of the year».

Kåringen er den største av sitt slag og trekker byråer fra hele verden. Den arrangeres av Content Marketing Association for å anerkjenne og belønne de beste innholdsmarkedsføringsprosjektene, byråene og markedsførerne i bransjen hvert år. I 2017 stakk GK av med Grand Prix og dermed prisen for verdens beste innholdskampanje under kåringen. «The Truckdriver’s Mother» var en kampanje rettet mot utenlandske godssjåfører på oppdrag fra Arbeidstilsynet og Treparts bransjeprogram Transport.

#ikkegreit

GKs bidrag i år konkurrerer om priser fra ulike deler av innholdsmarkedsføring, inkludert strategi, distribusjon, design og redaksjonelt innhold. Kampanjen #ikkegreit i samarbeid med Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir) er nominert i seks kategorier, noe som er flest nominasjoner av samtlige bidrag som har kommet gjennom juryens nåløye. Det er ikke første gang kampanjen høster oppmerksomhet: På våren vant #ikkegreit både «Best persuasive content» i den internasjonale konkurransen In2Sabre, gull i «Influencer marketing» under Sabre Awards og i kategorien «Sosiale medier» under Gulltaggen. Kampanjen tok opp hatefulle ytringer blant unge nordmenn og nådde omtrent 2,2 millioner mennesker i sosiale medier.

«The Saviour», laget på oppdrag fra Arbeidstilsynet, er også nominert i fire av de 24 kategoriene. Denne kampanjen ga utesteder en mulighet til å gi gjester et signal om at de har nulltoleranse for seksuell trakassering – kun ved hjelp av et glass vann.

Også en annen kampanje for Arbeidstilsynet er nominert i årets konkurranse. «En del av arbeidsdagen» som satte søkelyset på vold og trusler i helse- og sosialsektoren er shortlistet i to kategorier.

I tillegg til kampanjene for Arbeidstilsynet og Bufdir, er Geelmuyden Kiese nominert for arbeider for Aker Brygge, Avinor, Melk.no og NSB. Prisene deles ut i London 27. november.

Alle nominerte i konkurransen finner du her.