Nonspace er valgt som strategisk og kreativ partner for Nye Hjorten Teater

Merkevarebyrået Nonspace er valgt til å lede arbeidet med visuell identitet og merkevarebygging for Nye Hjorten Teater i Trondheim.

Image 20231025 125520 332
Fra venstre: Mads Bones, Ole Robert Reitan, Kyrre Havdal, Mira Kahrs, Stian Ward Bugten, Johanne Lian Olsen, Robert Dalen, Ida Dønheim, Olve Løseth, Omar Saleh Salem, Ann-Charlott Ommedal Holden.

Nye Hjorten Teater skal bli Trondheims nye teaterscene, og åpner dørene i 2025. Ambisjonen er å skape underholdende og engasjerende forestillinger som skal overraske hele spekteret av følelser.

Lang og gledesrik historie

Hjorten Revy- og Varietéteater (lokalt kjent som Hjorten) åpnet dørene sine for første gang i nabolaget Ila i Trondheim i 1867. Folk fra alle samfunnslag kom dit for uforglemmelige kvelder og et etterlengtet avbrekk fra hverdagen. «Hjorten» var stedet der alle møttes, et sted som vibrerte av glede og lykke. Nå skal Nye Hjorten Teater på ny gi oss de gode opplevelsene, og allerede kan vi se konturene av det nye hjemmet til Trondheims nye teaterscene i Apotekerveita.

– For oss er det en stor ære å bli valgt som kreativ partner for Nye Hjorten Teater. Vi har allerede dykket et godt stykke ned i teaterets historie, og ser med engasjement på hvordan vi skal kunne kombinere den historiske stoltheten med et nytt, livlig og visuelt språk som gjenspeiler teaterets ambisjoner og samtidig stå seg godt over tid, sier Mira Kahrs, prosjektleder hos Nonspace.

– Å spille ball med Nonspace er en fryd

Hovedsalen skal gi underholdende opplevelser til 600 mennesker. Gjestene vil også kunne nyte nydelig mat og drikke fra husets førsteklasses restaurant og cocktailbar.

– Vi brukte god tid på å finne riktig samarbeidspartner. For oss ble sammensetningen av laget utslagsgivende. Nonspace rommer et vidt spekter av kunnskap som kler oss godt, sier administrerende direktør Ida Dønheim.

– Å spille ball med Nonspace er en fryd. Sammen kan vi nå nye høyder, fullstendig omforent om at himmelen ikke er noen grense, forteller teatersjef Mads Bones.

Nonspace forteller at de gleder seg til å formidle nettopp dette med solid design og effektiv kommunikasjon.

– Gjennom vårt arbeid med teaterets nærmeste nabo, Britannia Hotel, fikk vi også muligheten til å reise tilbake i tid og børste støv av fordums storhet og hotellets unike historie siden 1870. Resultatet ble et solid arbeid som har blitt en sentral del av det visuelle språket til byen vår. Erfaringen og ekspertisen tar vi med oss når vi nå skal finne «stemmen» og det visuelle uttrykket til Nye Hjorten Teater, sier Stian Ward Bugten, Head of Creative hos Nonspace.

Nonspace og det nye kulturkvartalet

Nonspace har siden 2017 jobbet med å utvikle merkevaren og merkevareopplevelsen til Britannia Hotel, som ligger i det nye kulturkvartalet som Nye Hjorten Teater, Britannia og Posten Moderne danner (se case her). De har også utarbeidet ny merkevare til eier REITAN og undermerkevarene Reitan Retail, Reitan Eiendom og Reitan Kapital og jobber i dag tett med dem (se case her).