Nordea vant Sølvtaggen

Try og Apt fikk både første- og andreplassen i Sølvtaggen for oktober. Seieren gikk til Nordeas humoristiske kampanje «Check in», andreplassen til Star Tours' «Sansereiser».

8790 9072d original

Check-in er et bankfordelsprogram rettet mot 18-28-åringer. Med bakgrunn i at bankspråk kan være vanskelig å forstå, har Try og Apt gått sammen om å lage en nettkampanje hvor fokus skulle være å leke kunnskapen inn hos målgruppen.
– Utfordringen i dette prosjektet var å skape engasjement rundt et bankprodukt som i utgangspunktet har lav interesse, især blant ungdom, forteller Ester Hjellum og Jørgen B. Bakke fra TRY.

– Det har vært gøy å jobbe med Nordea som har takket ja til en løsning der også skeptikere til produktet får slippe til.

Kampanjen er laget i fire ulike utgaver, en for hvert av de nordiske landene.
– Selve produksjonen på fire språk har vært krevende med hensyn til både lokale tilpassninger, humor og kulturelle forskjeller. Derfor er det utrolig morsomt å oppnå denne kreative anerkjennelsen, i tillegg til de svært gode salgsresultatene! sier Fred Kihle, konsulent i APT.

Andreplassen for oktober går til Star Tour Sansereiser, en kampanje som leverer på målsetningen om å løfte inntrykket av Star Tour som en feriereiseleverandør.

Se månedens vinner her.

Se andreplassen her.

Resten av månedens plassering gikk til følgende jobber:
3. plass: McCann og MediaFront – Tifo
4. plass: Hyper Interaktiv – Når Krigen Raser
5. plass: Creuna – Ideas in aluminium

Teamet bak månedens vinner bestod av:
Try/Apt: Ester Hjellum (AD), Jørgen B. Bakke (tekstforfatter), Alexander Pope (flash site), Magnus Cederholm, Morten Iveland (Design), Odd-Inge Torrissen (flash, banner-kampanje), Arne Eggen og Fred Kihle (konsulent) og Marte Listhaug (prosjektleder)

Smallfilm: Mikkel Ohrvik (regi) og Rut Solli (produsent).
HocusFocus (klipp), Lydhodene (lyd).
GoViral: Jonas Lyngbo Hjort, Kristoffer Petersen
PhD/OMD: medierådgiver