Norges minste reklamebyrå

I sin jakt på praksisplass har to westerdalselever laget Norges minste reklamebyrå, en mobil problemløsningsenhet som besøker etablerte byråer for å hjelpe til med arbeidsmengden.

40120 213e6 original

– Poenget med prosjektet er å få praksisplass hos et av de ledende byråene i Oslo, og forhåpentligvis få markert oss tidlig i bransjen, forteller AD Jonathan Aglen og tekstforfatter Daniel Eraker, som begge tar sisteåret på Westerdals.

I disse dager er avgangselevene på Westerdals i full gang med å oppsøke reklamebyråer for å få praksisplass. Alle byråene i Oslo har pågang fra håpefulle kreatører som vil jobbe med akkurat deres kunder.

Aglen og Eraker forsøker å løse saken på sin egen måte ved å lage «Norges minste reklamebyrå».

– Vi har designet et sammenleggbart kontor på 4 kvadratmeter som vi tar med på en intensiv turné gjennom noen av Oslos mest fremgangsrike byråer. Hvert byrå får låne Norges minste reklamebyrå i 48 timer, før vi tar med oss kassa videre til neste reklamegigant, forteller de.

Kontoret er satt sammen av 10 millimeter tykke Kapa-plater, og er utformet i en mørk kjeller på Westerdals, alt for å unngå industrispionasje, patenttyveri og nysgjerrige lærerinner.


De to har allerede vært på en rundtur med invitasjoner til en rekke kreative ledere.

– På den måten får hvert byrå vi sikter oss inn på sjansen til å skrive seg opp på besøksliste før vi dukker opp, og de som ikke benytter seg av sjansen vil kanskje få et uanmeldt besøk av to studenter i et sjarmerende pop-upkontor allikevel.

Les mer og følg med på utviklingen av prosjektet på www.agleneraker.com.