Norgesgruppen til Llowbank

Skal gjøre Norgesgruppens egne varemerker til merkevarer.

37392 30674 original
Markedssjef Nina Brendsrud-Andersen i UNIL

Kommunikasjonsbyrået Llowbank har fått Norgesgruppens egne merker under paraplyen UNIL på kundelista. Det inkluderer blant annet First Price, Eldorado, Fersk og Ferdig, Fiskemannen, Unik og Jacobs utvalgte. Nå skal merkene bli lettere for kundene å plukke ned fra hylla.

– Det er ikke bare å sette noen varer i hylla, det må fortsatt være et tydelig konsept, varene må ha bra standard, god pris, men vi er stadig vekk konkurranseutsatt så for oss er ikke dette nok. Derfor legger vi mer fokus på å bygge emosjonelle bånd til våre brukere fremover, sier markedssjef Nina Brendsrud-Andersen i UNIL.

Hun fortsetter.

– Vi er i en litt annen situasjon enn de klassiske merkevarene, siden vi er mer et varemerkehus, og har en del andre prinsipper som styrer oss. Derfor har vi inngått et partnerskap med nyoppstartede Llowbank, som tenker annerledes og evner å se vår hverdag fra et mer helhetlig perspektiv. Vi er ekstremt opptatt av varer ut av hylla, og med dette samarbeidet skal vi ikke bare flytte flere, vi skal bli mer skuddsikre. Vi skal gjøre varemerker til merkevarer, sier Brendsrud-Andersen.

Markedssjefen har sammen med Llowbank allerede utviklet en plattform for Fersk og Ferdig som heter «Gå glipp av minst mulig», og lanserte dette under VM med en større annonseserie. Et nytt radiokonsept for Fiskemannen er på lufta i disse dager og Eldorado tok rollen som påskekrimsnacksen med et mord på Facebook i påsken.

Llowbank ble startet opp av Tore Woll, Terje Banken og Arne-Inge Christophersen på tampen av fjoråret.