Norsk drahjelp i global Samsung-lansering

B-Reel films Oslo har vært bidragsyter til en internasjonal lanseringskampanje for Samsungs nye treningsklokke, Gear Sport.

89725 ec159 original

Produksjonsselskapet B-Reel films Oslo-avdeling har sammen med Samsungs reklamebyrå Cheil vært bidragsyter til en internasjonal lanseringskampanje for sportsklokken Gear Sport. I spilleren ligger én av fem filmer som er produsert til kampanjen.

– Jakten på snø i september drev produksjonen til Norge. Det var fett å være på hjemmebane å kunne vise frem hvor høyt nivå vi har i Skandinavia til en så verdensvant kunde. Litt uvant at absolutt alle elementene fra personregi til sykkepedaler skulle godkjennes av kundens gigantiske advokatlaug både før og etter opptak, sier produsent Audun Lyngholm Wittenberg.

– Det er gøy å se at flere og flere internasjonale produksjoner legges til Norge, og at vi har gått fra å være de rare i nord, til noen som er verdt å følge med på, også fra andre siden av jorda.

Filmen er regissert av Magnus Härdner som tidligere har regissert filmer for blant andre Spotify, Unibet og Google.