Norsk pakningsdesign hevdet seg i Dieline Awards
Resultatene er inne fra en av verdens største årlige konkurranser innen pakningsdesign, Dieline Awards. De norske byråene OlssønBarbieri, Strømme Throndsen, Kind, Goods og Pakhaus ble alle premiert, sistnevnte med en 1. plass.
Den internasjonale pakningsdesignprisen Dieline Awards er i sitt 12 år, og har nettopp offentliggjort vinnerne i årets konkurranse, der 1600 bidrag fra 28 land konkurrerte, og hvor 205 ble premiert.
- Den eneste norske 1. plassen ble vunnet av Pakhaus for Døgnvill Burger. Pakhaus vant også 3. plass for designet til sausglassene fra Oslo Collective.
- Det ble også to priser til OlssønBarbieri, en 2. plass til Ambijus og en 3. plass til Shake-It Mixers.
- En 2. og 3. plass ble det også på merkevarebyrået KIND, som står bak designet til det Monaco-basere luksusmotehuset Giannotti.
- Goods (Heydays’ bærekraftige søsterbyrå) vant en 2. plass for Dermica Vegan Skincare.
- Strømme Throndsen Design vant en 3. plass for designet av Dent Flip pastiller.
Burger King til topps
Best of Show i årets Dieline Awards gikk til Burger King for deres nye, 70-tallsinspirerte pakningsdesign. Jobben fikk også prisen for Rebrand of the Year, med et design gjort av byrået Jones Knowles Ritchie, som følgelig tok med seg prisen for Studio of the Year.