Norske byråer med gull, sølv og bronse i Pentawards
Årets utgave av den prestisjetunge globale konkurransen i pakningsdesign er kåret, og tre norske byråer ble premiert: OlssønBarbieri vant gull, Strømme Throndsen vant sølv, mens Goods vant bronse.
OlssønBarbieri har vunnet gull i årets Pentawards med pakningsdesignet til startup-prosjektet CF 18 Chocolatier, en jobb de allerede har vunnet adskillig heder og ære for: gull i Visuelt 2020, bronse i European Design Awards, sølv i Dieline Awards, en Wood Pencil i D&AD og nå altså et gull i Pentawards.
Strømme Throndsen tok med seg et sølv i Pentawards for pakningsdesignet til Lofoten Arctic Water, et produkt som med sitt nye design har tatt et betydelig steg i retning bærekraftig emballasje ved å erstatte tyngre glassflasker og store plaskorker med aluminiumsflasker og -korker.
Det Heydays-eide, miljøorienterte pakingsbyrået Goods, som er ledet av Sandro Kvernmo, vant bronse på vegne av Apotek1 for den veganske hudpleieserien Dermica, der byrået i tillegg til å ha utviklet pakningsdesignet, også har hjulpet med strategi, navn, identitet og butikkannonsering.
Her ser du samtlige vinnere i årets Pentawards.