Norwegian vant stort i HSMAI

Norwegian er kåret til Årets reiselivsmarkedsfører av HSMAI, som hedret flyselskapet med ytterligere to gullutmerkelser og tre diplomer.



Under reiselivsorganisasjonens internasjonale medlemsorganisasjon HSMAIs prisutdeling denne uken, fikk selskapet to gullutmerkelser, tre diplomer og selve rosinen i pølsa – prisen som Årets reiselivsmarkedsfører. Selskapet fikk gull i kategoriene «Radioreklame» og «Godt Tenkt», diplomer i kategoriene «Annonser», «Markedsførings- og kundeevents» og «Kampanjer».

– Prisen henger høyt, og det er en pris vi har ønsket å vinne i flere år. Det har riktignok ikke vært et definert mål for Norwegian, men for oss som jobber med reklame og markedsføring, gir dette inspirasjon til å arbeide videre med gode prosjekter, sier markedsdirektør Åsta Braathen i Norwegian.

Det er Kitchen som er Norwegians reklamebyrå i Norge.

Andre gullvinnere er Hotel Grims Grenka, Hurtigruten, Scandic Hotels og Color Line. Dessuten ble det gitt hederlig omtale også til Den Norske Turistforening, Flytoget, Visit Denmark, Thon Hotel Lofoten og Hotel Continental.

HSMAI-prisene er en konkurranse med lange tradisjoner, og prisene har vært delt ut i mer enn 20 år.

Som Årets Reiselivsmarkedsfører overtar også Norwegian vandreprisen «Ferdaskrinet» fra forrige års vinner, Flytoget. Dessuten gir seieren også en mulighet for å delta i den internasjonale konkurransen i regi av HSMAI i USA.