Nova Vista endrer kurs

Fra å hete Moveboards Media og ha mye fokus på utvikling av mediekanaler, står retailaktiviteter og konseptutvikling nå for største delen av omsetningen for Nova Vista.

10258 b0df1 original
10259 2b4e3 original
10260 d817c original

Med mange kunder innenfor dagligvare merker Nova Vista etterspørselen etter nye og salgsutløsende konsepter.

– Markedet beveger seg i en retning hvor merkevarene ønsker å være enda nærmere kunden. Vi har tatt uttrykket den siste meteren og gjort det til vårt eget motto. Vi har etablert et nytt konsept som vi har kalt Pop Up Shop, sier konsulent Herman Mueller Stormyr i en melding.

Pop Up Shop er er flyttbart utendørs butikklokale som kan brukes til smaksprøver så vel som salg og informasjon.

Nova Vista har gjennomført 1500 butikkdemonstrasjoner første halvår i 2010. Årsaken til den økte etterspørsel på demonstrasjoner forklarer Stormyr med følgende:

– Med en ambisjon om å stjele betydelige markedsandeler i en konkurranseutsatt bransje er det viktig å ta en standing I markedet.

– Butikkdemonstrasjoner handler om mye mer en prøving. Opplæring av personell og nøye analyser gir Trade avdelingen en klar intuisjon om hva de kan forvente av nylanseringen.