Ny kampanje fra The Economist

Økonomi-, politikk- og kulturtidskriftet The Economist har alltid laget distinkte og tankevekkende annonser. Denne gangen er de mer lekne enn på lenge.

5516 684ee original
5517 82e34 original
5518 5fa07 original
5519 aec99 original

I fjor høst la The Economist og byrået AMV BBDO om reklamestrategien sin. Fra å lage smått obskure og ikke så lite ovenfra-og-ned tekstannonser, har de oppsøkt de beste illustratørene der ute for å tiltrekke seg et mindre akademisk og «eksklusivt» publikum enn det magasinet gjerne er forbundet med.

Nå har de laget en ny kampanje over samme lest, og som forrige gang er det norsk-engelske designkollektivet Non Format blant illsutratørene og designere som har vært involvert.

Kampanjen skal gå som plakater på London Underground, på togstasjoner, på utvalgte supermarkeder og i drosjer, såvel som helgemagasinsupplementene til kvalitetspressen, det vil si The Guardian, Independent og Sunday Times.

Disse designerne er med: Paul Davis, Anthony Burill og Non Format. Sistnevnte har laget Balance-annonsen. Kampanjen er på fem annonser, men vi har dessverre bare lykkes i å oppspore fire av dem.

Større visning på annonsene: Klikk på plusstegnet i mediaspilleren.