Ny kreativ ledelse i Saatchi

Øyvind Waage er ny kreativ leder i Saatchi & Saatchi. Eiliv Gunleiksrud går også inn i den kreative ledelsen av byrået.

10400 d5d14 original

Saatchi & Saatchi melder at byrået er inne i en solid vekstperiode der de bygger byrået videre basert på full digital integrering. Som et ledd i denne utviklingen er Øyvind Waage (t.h.) blitt kreativ leder. Han har bakgrunn som kreatør og tekstforfatter og har vært i Saatchi & Saatchi siden 2008, før det har han blant annet vært i Bates, Spilberg og danske Envision.

Ansvar for design og digitalt.
Waage får et overordnet ansvar for byråets kreative produkt. Sammen med Waage går Eiliv Gunleiksrud inn i den kreative ledelsen av byrået, med et spesielt ansvar for design og digitalt. Han kom til Saatchi tidligere i år ved fusjonen med Oslo-avdelingen til Klapp Media der han var kreativ leder og partner.

– Vi har en veldig bra utvikling med tanke på både medarbeidere, kunder og jobber i Saatchi. Vi gjør jevnt over gode og solide løsninger i alle kanaler, men vi har et klart mål om å gjøre flere jobber på kreativt toppnivå, sier Waage.

Byråleder Jon Fredrik Sandengen sier Øyvind Waage har viljen og egenskapene som skal til for ta dette ansvaret. Han har også store forventinger til den nye kreative ledelsen og sier Eiliv Gunleiksrud med sin faglige tyngde på digitale medier og design er viktig i det integrerte byrået.

– Vi har nå passert 25 ansatte, vi har en bra blanding av folk med tradisjonell byråbakgrunn og mange nye gode digitale hoder. Det er en veldig spennende periode for oss og jeg gleder meg til ta en ledende rolle fremover, sier Waage.