Ny norsk reklamehit på nettet

Den nye reklamefilmen for Kondomeriet har blitt en seersuksess på MSN Soapbox, og var i går nettstedets nest mest sette video på verdensbasis.

6761 7f69b original

Reklamefilmen for Kondomeriet ble i forrige uke lagt til MSN Videos Soapbox-konsept, som ikke er så altfor ulikt YouTube, ved at brukere kan laste opp egne videoer. Reklamen ble sett 25.000 ganger på nettstedet bare i går, og har totalt nesten 36.000 visninger. Det gjør at den nå ligger i toppsjiktet på den internasjonale basen
– Det er kjempegøy at den har slått an. Det har også vært målsetningen, sier markedssjef i Kondomeriet, Marius Andresen. Han forteller at filmen også ligger på YouTube, hvor den har 10-12 000 visninger.

Blitt en snakkis – Reklamefilmen har blitt en liten snakkis, og jeg kan fortelle at den også har vært salgsutløsende. De tilbakemeldingene vi får er utelukkende positive, og går på at det er en humoristisk reklamefilm med glimt i øyet, som sender ut budskapet på en positiv måte, sier Andresen.

Også i MSN Video synes de det er morsomt at en norsk film nå ligger på andreplass over de mest sette videoene.
– Kondomeriet har laget en morsom og småfrekk filmsnutt som egner seg godt for webTV-formatet. Den ble lagt til i forrige uke, men det var først denne uka det tok av, sier portalsjef Audun Giske i MSN.

Oppfordrer til opplasting Den norske versjonen av MSN Video ble lansert for en knapp måned siden, og har siden lanseringen hatt 600.000 unike besøkende og to millioner streams. Det er tall Giske er svært fornøyd med. Han har en oppfordring til resten av reklamebransjen:
– Kanskje en tanke for andre som har reklamefilmer de er stolte av å laste opp i Soapbox? Det lages jo mye bra reklamefilm i Norge, og det er et format som egner seg for web-TV.

Artikkelen er også publisert hos Kampanje.

Byrå: Bål
Team: Eivind Lislevand, Bernt A. Bakken, Jan Ove Kongsvik og Kristian Olsen.
Produksjonselskap: Dallas film as.
Regi: Nils-Peder Sand.
Produsent: Arnt Egil Andreassen.
(RED)Foto: Thomas Løkkeberg.
Etterarbeid: Fragments/Megaphon.