Nye Aker Brygge til Llowbank

Llowbank markerte byråets ettårsdag med å vinne Aker Brygge-pitchen foran Try.

41338 8d981 original
Stemplet for livet: Llowbank

Aker Brygge og Norwegian Property ASA gjennomførte nylig en pitch, hvor flere ledende reklamebyråer deltok. Til slutt sto det mellom veletablerte Try og forholdsvis nyetablerte Llowbank.

– Vi er selvfølgelig veldig ydmyke over å vinne konkurranser over de større miljøene, sier Tore Woll, en av de tre grunnleggerne bak Llowbank.

– Men det sitter utrolig flinke folk i mindre miljøer, og de står ikke tilbake for de store faglig sett. I vårt tilfelle har vi hatt ledende stillinger i de store byråene, men vi ville tilbake til å tenke mer helhetlig, og påvirke problemstillingen på et tidligere nivå enn det reklamebyråer vanligvis får. Tradisjonell reklame er ikke alltid svaret, og hvis det ikke er det, så blir det fort unødvendig dyrt.

– Konseptet vårt tok ikke utgangspunkt i en spesifikk kanal, og uten å gå inn i detaljene, tror jeg vi vant nettopp fordi vi er brennende opptatt av forretningsdriften, de reelle utfordringene og den jobben som designbyrået Bleed allerede har lagt til grunn. Samt selve utformingen av det arkitektoniske som blant annet Spacegroup står bak. Først da vi hadde lagt det til grunn, tok vi tak i den kreative jobben og bygget alt fra det fundamentet, sier kreatør Hallvard Fjeldbraaten.

Ut av skapet

Llowbank har ettårsjubileum som byrå i disse dager.

– Nå har vi jobbet i kulissene i et år og nå er det på tide å komme ut av skapet. Aker Brygge er en kjempespennende kunde for oss, og vi gleder oss veldig til å jobbe med de og deres samarbeidspartnere, avslutter Woll.