Nye kreative ledere i SMFB

SMFB har fått nye kreative ledere. Pia Ølstad og Linus Hjellström tar nå over styringen på videreutviklingen av det kreative produktet i byrået.

Image0
Fra venstre: Linus Hjellström, Kristian Scøning Kristiansen og Pia Ølstad. Foto: SMFB

Det er et etablert team som nå tar fatt på lederjobben i SMFB, med erfaring som kreativt ansvarlige for oppdragsgivere som Freia, VG, IKEA og Mills.

– Linus og jeg kom inn i SMFB for henholdsvis 4 og 8 år siden, og har dermed vært med på å utvikle den kreative kulturen til byrået i noen år allerede, forteller Pia Ølstad.

– SMFB er et miljø som alltid har vært i endring, og nå gleder vi oss til å virkelig sette vårt preg på sjappa og videreutvikle den stolte kreative arven til byrået inn mot fremtiden.

– Vi brenner for å skape meningsfulle relasjoner mellom merkevarer og mennesker, derfor vil en prioritet for oss være å skape enda tettere bånd med kundene våre – slik at vi sammen kan bekjempe likegyldighet og kapre hjertene til målgruppene våre, fortsetter Linus Hjellström. – Det er utrolig viktig for oss å se helheten når vi utvikler merkevarer ved å jobbe sømløst på tvers av fagområder som analyse, innsikt, strategier, kommunikasjon og design. Likevel er det jo kreativiteten og den gode ideen som er vårt ansvarsområde i SMFB, og som er det Pia og jeg virkelig brenner og kjemper for.

Byråleder Kristian Scøning-Kristiansen forteller at han er veldig glad for å få på plass et nytt lederteam for kreatørene.

– Det er et spennende team med mange ideer og tanker om hvordan utvikle de kreative ressursene våre, fortsetter han. Vi ser bla annet allerede gode resultater fra å slippe til yngre og nytenkende kreatører. En generasjon som selv reflekterer endringene hos moderne forbrukere og som enklere forstår og relaterer seg til innsikt om deres adferd. Pia og Linus har vært operative siden i høst og er allerede godt i gang med å sette sitt preg på avdelingen. Vi gleder oss til fortsettelsen, avslutter Schøning-Kristiansen.