Nye merkevarebilder for strømmetjenesten Strim
Den norske strømmetjenesten Strim gjorde sitt inntog i 2018. Siden den gang har merkevaren gått fra å være et sideprosjekt til RiksTV, til å bli et satsningsområde og en utfordrer til det tradisjonelle TV-markedet.

I en pågående merkevareprosess dukket det opp et behov for nye merkevarebilder. Sammen med fotograf Rune Bendiksen har vi skapt et univers som skiller seg betydelig fra TV-distributører ellers.
– TV-distributører og underholdningstjenester har ett og samme uttrykk på bildene sine; lykkelige familier samlet i sofaen for felles TV-underholdning, eller personer med svært overdrevne ansiktsuttrykk for å poengtere hva de ser på. I jakten på noe nytt og unikt kom vi på ideen om å bygge tydelig falske scener i et studio, sier Ida Svele, Markedsdirektør i Strim.
Scenene befestes av et knippe rekvisita, flesteparten skapt av rekvisitør Julie Wikinson, som med sin stødige hånd lager kunstverk av capa og papir.
Fotograf Rune Bendiksen har vært med prosjektet fra tidlig start, og synes det er givende med nye vinkler på typiske bildemotiver.
– Dette har vært en utrolig fin jobb. Ikke bare har jeg fått skyte et uttrykk som utypisk for bransjen, men jeg jobbet godt med Strim fra første stund. I tillegg fikk vi samlet de riktige folkene som løftet det hele, sier Rune.
De nye merkevarebildene er ett ledd i den nye merkevareprofilen for Strim og ruller ut denne uka.
- Fotograf: Rune Bendiksen
- Assistent-fotograf: Magnus Haraldsen og Amalie Simonsen
- Dekoratør: Julie Wilkinson
- Stylist: Linda Sande
- AD i Strim: Tomm Kjenslie
- Prosjektleder i Strim: Tonje Øvervoll