Nytt reklamebyrå: FranzHubert

Overgangen til 2015 markerer også fødselen av et nytt norsk reklamebyrå. Bak FranzHubert står tre personer med bred erfaring fra reklamebransjen: Paul Rigault, Jannecke Nordskog og Geir Florhaug.

56000 4583b original
Geir Florhaug, Jannecke Nordskog og Paul Rigault utgjør nystartede FranzHubert. Foto: Axel Bauer

Paul Rigault har vært rådgiver i Bates og Supertanker, Jannecke Nordskog har vært daglig leder i Stig og Stein og Soulpolice, samt produsent i Paradox og Feelgood, mens Geir Florhaug er tidligere AD og kreativ leder i McCann og Dinamo.

– Trenger Norge et nytt reklamebyrå? Ja, vi mener det. I en tid hvor flere bransjer slår seg sammen i kampen om de samme annonsørene, hvor kundene blir mer kunnskapsrike og selektive og hvor uttakene blir mer allsidige og kanaluavhengige vil behovet for en tydelig strategi og idé bare øke, sier byråleder Rigault.

– Et tett og åpent samarbeid både med kunden og samarbeidspartnerne, der vi hele tiden utfordrer hverandre er selvfølgelig helt grunnleggende, sier Nordskog, som for tiden fungerer som både prosjektleder, IT- og HR-sjef og locationscout.

Men ikke kaffekoker.

– Det er det Geir som gjør, legger hun til.

Hvem er drømmekunden?

– Vi kliner til og sier alle mennesker med ambisjoner om og midler til å forandre verden. Midler handler jo ikke bare om penger, og definisjonen på verden kan også være så mangt. Reklame fungerer best når man har tatt noen tydelige valg, sier kreativ leder Florhaug. Som for øvrig også er på utkikk etter en makker med de samme ambisjonene.

Møttes i Prodigious

– Selv om FranzHubert er nytt, er vi likevel ikke helt ferske sammen. Vi møttes i det Publicis-eide byrået Prodigious som trakk seg ut av Norge ved årsskiftet. Dette har gitt oss en verdifull oppstart, med prosjekter for blant annet Nescafé, Sanofi, Dentrade, Cloetta, SB Seating (Håg) og Kolonihagen. Flere av disse slår følge med oss videre i FranzHubert, så vi går våren optimistisk i møte, avslutter Rigault.