Trondheims-designere danner digitalt vekstbyrå

Flere trøndergründere går nå sammen om vekstbyrået Intent, som skal hjelpe kunder med å nå sine mål i digitale kanaler.

Intent16x9
Fra venstre: Asmund Reitan Hegglid, Pia Marlene Øye Amundsen, Marte Hasselø og Magnus Holder Bjørk.

Intent startet som et samarbeid mellom Marte Hasselø, Pia Marlene Øye Amundsen og designbyrået Skogen. Ideen ble skapt av gjengen i Skogen, som savnet et miljø som kunne skape engasjerende og resultatorientert innhold for digitale kanaler. Etter en lang tids sondering etter de riktige folkene møttes veiene til Pia, Marte og Skogen, og det var starten på Intent.

– Vi fokuserer på mennesker, både de som står foran og bak en merkevare, sier Magnus Holder Bjørk i Skogen, initiativtager til Intent AS.

Bygget egne plattformer på Instagram

Pia og Marte er begge strikkedesignere og markedsførere som har bygget opp sine plattformer og kundegrunnlag via Instagram. Med rundt 93.000 følgere til sammen har de erfart i praksis hva det vil si å vokse organisk på sosiale medier gjennom å skape innhold som engasjerer og forteller en historie. De har begge erfaring og utdannelse innen markedsføring, PR og grafisk design.

Marte Hasselø er rådgiver og daglig leder i Intent og har de siste årene bygget opp de egne bedriftene Clara Knitwear og Un-told, med store følgerskarer på Instagram, samt gitt ut bok med Gyldendal.

Pia Marlene Øye Amundsen har også bygget opp sine bedrifter GS Knitwear og Un-told, samt gitt ut bok med Aschehoug. Pia er rådgiver og kundeansvarlig i Intent.

– Intent skal fungere som en brobygger mellom bedriftene og deres kunder. Vi opplever at mange bedrifter synes det er utfordrende å finne sin stemme og posisjon i dagens marked. Vi skal differensiere våre kunder fra konkurrentene, og få de til å skinne ved å være seg selv!, sier Marte Hasselø.

I september 2021 flytter Intent inn i nyoppussede lokaler på Nyhavna i Trondheim.