«OBOS 24» tok gull under BEA World

JCP, Ekko Agency og Atomic Soul holdt 24 festivaler på 24 timer, noe som skulle vise seg å være en oppskrift på gull under eventfestivalen BEA World.

91560 1da81 original
En glad gjeng fra JCP med prisen fra BEA World: Vidar Windsland, Martin Mathisen, Christian Kruse og Pål Aamodt.

The International Festival of Events and Live Communication (BEA World) feiret denne helgen verdens beste innen event og kommunikasjon. Over 600 deltagere fra 29 land har deltatt under årets konkurranse i Coimbra i Portugal, hvor prosjektet «OBOS 24» stakk av med seieren i kategorien Musical Event.

Sammen med Ekko Agency, Atomic Soul og OBOS arrangerte JCP 24 festivaler på 24 timer rundt om i Oslo. Artister som Hkeem, OnklP, Linda Vidala og EddiexZino sørget for å underholde publikum på alt fra en kebabsjappe i Torggata til Kulturministerens kontor. OBOS ønsket også å besøke sine andre samarbeidspartnere, derfor fikk blant annet Den Norske Opera & Ballett, Folkemuseet og flere av OBOS sine boligprosjekter besøk av pop-up festivalen. Festivalen ble i tillegg sendt live på Facebook.

I løpet av de 24 timene festivalen ble arrangert ble det delt ut 250 billetter til Oslo Sommertid hvor Eminem skulle holde konsert. Livesendingen ble ledet av Silje Vemøy, Christian Kruse og Torgeir Kjepso Saue fra JCP.

Totalt 1,3 millioner ble eksponert for OBOS 24 i sosiale medier, og 92 prosent av publikum under Oslo Sommertid visste at OBOS var hovedsponsoren.

– Vi er veldig stolte av denne jobben, så det er utrolig gøy å vinne under BEA World Festivals. Vi har spesielt lyst til å takke OBOS som ble med på denne sprøe idéen, Ekko Agency, Atomic Soul og alle artistene som opptrådte, sier Martin Mathisen, Client Director i JCP.

BEA World ble i år arrangert for 12. gang, og er en viktig møteplass for å dele inspirasjon, kunnskap og nettverk.

OBOS 24 er i tillegg nominert i European Sponsorship Association og European Excellence Awards.


Annonse: