Omvendt trainspotting til topps

McCann og MediaFront vinner sølvtaggen for mai med sin kampanje for NSB og Minipris. En kampanje som treffer målgruppen rett i hjertet, mener Sølvtaggenjuryen.

6744 f2821 original

– Minipris belønnes for å benytte effektive virkemidler og for å inspirere målgruppen til å ta toget ut av egen by og oppleve nye ting i en annen. Samtidig er utvalget av teknologi som er brukt for å hente ut tekster automatisk imponerende bredt og dynamisk, sier juryformann Helge Tennø.

– Vi i McCann er veldig takknemlige for å vinne Sølvtaggen i mai for NSB Minipris, sier Thomas de Vrie.
– Målsetningen var å bevise at Minipris fra NSB ikke er et lokketilbud, men et reelt tilbud.
Samtidig ønsket vi å inspirere ved å vise aktuelle grunner til å komme seg ut av egen by for å oppleve noe i en annen by med toget som transportmiddel, fortsetter de Vrie.

Minipriskampanjen bruker geo-targetting for å plassere mottakeren i nærheten av en av de store byene, deretter bruker den et svært rikt utvalg av teknologi som for eksempel vær, hendelser eller fotball for å lokke deg å reise bort til en annen storby.
– Ideen er enkel, men teknisk krevende ved at vi laget en selvgenererende annonsemaskin som aldri går tom for argumenter uten at vi trenger å gjøre noe utover å legge alt til rette i forkant av kampanjen, avslutter de Vrie.

Se kampanjen her.

Nummer to denne måneden ble kampanjen Viktig Beskjed for Vinmonopolet.
– Juryen fremhever denne på grunn av svært gode filmer med humor og sterk produksjon. Juryen faller ikke helt for innpakningen, men mener filmene på sin side leverer over evne, forteller Tennø

Tredjeplassen går til Frihet til å velge for Meny.
– Svært godt håndverk og helstøpt produkt gjør denne til en god opplevelse som på en svært fin måte viser bredden i frukt- og grønnsaksutvalget til Meny, avslutter Tennø.

Teamet bak månedens vinner: McCann: Tore Woll, (tekstforfatter), Erlend Klouman Høiner (AD) Heidi Holmen (prosjektleder), Thomas De Vries (konsulent) og Jørgen Ødegaarden (macdesigner). MediaFront: Mikael Eriksson (konsulent) og Paulo Paes (Flashprogrammerer).