Orangeriet og Oktan Bergen slår seg sammen

De to Media Bergen-eide selskapene slår seg sammen og flytter inn på Keyteq på Marineholmen i Bergen.

48012 f4ab1 original
Selskapssammenslåinger gjøres litt annereledes i Bergen. Foto: Øyvind Ganesh Photography

– Vi tenker at navnene Orangeriet og Oktan til sammen står for veksthus for dyrking av sterke merker, med eksplosiv kraft og energi, sier byråleder Stephan Meyer.

– Til sammen blir Oktan Orangeriet et sterkt fagmiljø som kan konkurrere om de mest spennende prosjektene og kundene regionalt og nasjonalt.

Satsing på design

Byrået skal nå blir «enda mer komplett», med høyerer kvalitet i hele bredden av tjenester enn hver for seg.
– Men vi vil også benytte sjansen til å satse på noen utvalgte fagfelt hvor vi rett og slett vil være best. Derfor oppretter vi en egen avdeling hvor vi setter brukeropplevelser i digitale kanaler og bruken av tjenestedesign i høysetet, sier Meyer.
– Dette er noe vi har høy kompetanse på fra før, og vil rendyrke og videreforedle inn i fremtiden. Vi er sikre på at metodikk og prosesser knyttet til design vil skape stor verdi for kundene våre langt utover det som bare er knyttet til visuell profil, fortsetter han.

Stor kapasitet og skreddersydde team

Oktan Orangeriet blir et av landets største byråer utenfor Oslo, med 27 mennesker samlet under ett tak fra høsten av. Begge navnene blir beholdt, for å signalisere en videreføring av to sterke kulturer. De to byråene har lenge tilhørt Norges største kommunikasjonshus, Media Bergen, og det nye byrået skal fra høsten av være lokalisert sammen med NOR PR, Cox, Respons Analyse og Keyteq på Marineholmen i Bergen, noe som gir enda større mulighet til å sette sammen skreddersydde team og tjenester for ulike utfordringer.
Byråleder blir Stephan Meyer. Med i ledergruppen får han med seg Conny Breivik, Anita Steinstad, Bente Sogstad og Jarle Alvær.