NeoLab vant mest, Orangeriet fikk Æresprisen

NeoLab var mestvinnende for andre år på rad, mens Knowit Reaktor også var blant de store vinnerne. Orangeriet vant på sin side Æresprisen da Salgs- og Reklameforeningen i Bergen arrangerte regionmesterskapet Den Gyldne Hane fredag kveld.

22598 c05d6 original
22599 e2345 original
22600 f9bab original

NeoLab og Knowit Reaktor ble de store vinnerne fredag kveld under årets kåring av Den Gyldne Hane. NeoLab stakk av med hele fem priser, deriblant prisene for beste Print-annonse for eiendomsmeglerfirmaet Kaland & Partners, samt årets Gerilja for Bergen Kunstmuseum. Knowit Reaktor dro i land fire priser, blant annet prisen for årets Applikasjon for TV 2s Tour de France-satsing, i tillegg til årets Identitet for Fisketorget i Bergen.

Orangeriet ble tildelt Juryens ærespris for sitt arbeid for kjøpesenteret Galleriet. Designbyrået vant også Åpen klasse med samme jobb.

MK Norway bør også nevnes. Byrået vant prisen for beste Film og beste Kampanje for NextGenTel.

Høyt nivå

– Med den solide kvaliteten på både innsendte bidrag og deltagende byråer har juryen hatt en tøff jobb med å kåre årets vinnere i de 16 ulike kategoriene. Det er også på sin plass å berømme juryen for den innsatsen de har lagt ned, sier konstituert daglig leder i Salgs- og Reklameforeningen i Bergen, Hans Martin Opsal.

Galleriet: Fantastisk arbeid

Juryens ærespris gikk i år til Orangeriet for arbeidet for kjøpesenteret Galleriet. Juryens kommentar:

– Helt fantastisk arbeid. Vi håper at arbeidet blir sendt til konkurranser utenfor landegrensene der det kan representere Norges stolthet, sier juryleder, Finn Christian Eidem Knudsen fra DDB Oslo.