Solcellefirmaet Otovo ekspanderer – tar med seg JCP PRAD på reisen

I løpet av 2022 vil merkevaren Otovo være til stede i 13 europeiske land, inkludert Norge. – Å få være med og gjøre fremtiden litt grønnere, gleder vi oss veldig til, sier byrået.

Otovo og JCP PRA Dx
Fra venstre: Senior prosjektleder Jannicke Smevik Hoff, byråleder Lars Eia Kirkholm, VP Marketing i Otovo, Viktor Höök, rådgiver Aleksander Steinsvik samt kreatørene Helge Svendsen og Øivind Kristiansen. Foto: JCP

JCP PRAD er valgt til å utvikle selskapets markedsføringsstrategi for produktet Otovo Solar Subscription, som er et av de viktigste satsningsområdene i porteføljen.

– Å få muligheten til å være med på utvikling av markedsføringsstrategien og uttaket av Otovo Solar Subscription i alle markeder, er vi megastolte av, sier rådgiver i JCP PRAD, Aleksander Steinsvik.

Otovo lanserte i Storbritannia, Portugal og Østerrike i sommer, med suksess. Nå girer de ytterligere opp og går inn i Belgia, Nederland og Sveits. Ambisjonen er å gi boligeiere i de 13 landene lavere strømregning og et grønnere hjem, og med abonnement på solceller kan alle få solceller på taket for en lav månedspris.

– Fort i svingene

– Med en årlig vekst på 200 prosent går det fort i svingene, og vi er avhengige av gode partnere for å nå målet om å få solcellepaneler på alle tak og batterier i alle hjem i Europa. I JCP PRAD har vi funnet en partner som viser markedsforståelse og utvikler løsninger som lar seg tilpasse mange ulike markeder på en smart måte og vi gleder oss til å lansere arbeidet i alle 13 land, sier VP Marketing i Otovo, Viktor Höök.

Også kreatørene Helge Svendsen og Øyvind Kristiansen er glade for at JCP har fått oppdraget.

– Vi gleder oss til å bidra til et nytt norsk industrieventyr, som er fundamentert i fremoverlent teknologi, sier Svendsen.

– Otovo er et selskap vi virkelig har troen på, og vi matcher hverandre som selskaper. Å få være med og gjøre fremtiden litt grønnere, gleder vi oss veldig til, følger Kristiansen opp.