Over 50.000 jaktet på Mr. Lee

Mr. Lee har nylig gjennomført en kampanje med temaet «Mr. Lee Supplise». Resultatet ble 128.000 visninger og hele 50.000 spillere som jaktet etter Mr. Lee på nettet. MK Bergen reklamebyrå står bak.

11848 38f6b original
11849 8ca1a original
11850 d703e original
11851 2a04a original
11852 570bd original

Kampanjen ble bygget rundt et spill på internett hvor oppgaven var å finne Mr. Lee og hans nye nudler Tom for fett. Gjorde du det kunne du få en Mr.Lee Supplise. Supplisene var blant annet koder til sanger som målgruppen kunne laste ned hos Platekompaniet. Over 3000 premier ble delt ut (se også www.mrlee.no).

I løpet av ukene 39 og 40 hadde spillet over 128.000 visninger. 50.000 mennesker spilte Mr. Lee supplise.

10.000 nudler.
I tillegg ble det laget en utendørsløsning i storbyene på ventesteder og utenfor dagligvarebutikkene. Ved hjelp av koordinater skulle man også finne Mr.Lee på boardsene og sende inn riktig svar, da også med Supplises som premier. For at flest mulig skulle få smake produktet i kampanjen inngikk Mr. Lee et samarbeid med Deli de Luca, og over 10.000 Tom for fett-nudler ble delt ut via Delis app og butikker.

Involvering gir resultater
. – Mr. Lee er en av landets mest spennende merkevarer. Vi tror vi fant en løsning som målgruppen liker og som passer for Mr. Lee. Vi ønsket å engasjere målgruppen der de er, og ved hjelp av medier brukt på en litt annen måte enn tidligere. Dette har vist seg å fungere meget godt, og vi håper vi har gjort Mr. Lee stolt, sier Anders Holm og Jens Gundersen, som er kreatører i MK Bergen.

MK Bergen jobber mye med dagligvarer, blant annet Skyr for Q-meieriene, Q-sjokolademelk og Mr. Lee.
– Vi har nå etablert oss hos flere store dagligvareaktører og håper at enda flere kunder vender nesen til Bergen for å få hjelp til å markedsføre sine dagligvarer, sier Svein Roger Selle, administrerende direktør i MK Bergen.

Norsk-tysk samarbeid. MK Bergen har utviklet kampanjen for Mr. Lee. Samarbeidspartnere har vært Hyper Interaktiv som har produsert spillet, og tyske eBoy som har laget de grafiske illustrasjonene som er brukt i kampanjen.

MK Bergen: Prosjektleder Britt Hege Karlsen, AD Jens Gundersen, tekstforfatter Anders Holm, webutvikler Thomas Bråten, kreativ leder Snorre Martinsen og konsulent Svein Roger Selle.

Ansvarlig hos Mr. Lee: Markedsdirektør Jon Stang Volden og produktsjef Beate Grønnevik.