Overfører stafettpinnen til nye krefter i Superblaise

Design- og merkevarebyrået Superblaise melder om eierskifte og betydelig endring i lederskap, 11 år etter at byrået ble etablert av Anniken Fjelberg og Joachim Levin. Levin, som har ledet byrået siden oppstart, har bestemt seg for å gå videre og gir dermed stafettpinnen til nøkkelansatte for å sikre kontinuitet og fremtidig vekst.

Superblaise February 2024 Kyle Meyr HR0001
Fra venstre: Victoria Salbu, Lovise Rem Follesø og Kristofer Haugvik.

Victoria Salbu, nyutnevnt byråleder og kundeansvarlig, Kristofer Haugvik, senior designer, og Lovise Rem Follesø, senior merkevarestrateg og kreatør, går inn på eiersiden og vil sammen ta over drift og ledelse av Superblaise. Joachim Levin blir sittende i styret i en overgangsperiode, samtidig som han starter i en ny stilling som Chief Growth Officer i North Alliance (NoA) sitt digitale tjeneste- og produktutviklingsbyrå Unfold.

– Etter 11 år i Superblaise er jeg svært fornøyd med at den lange historien, kulturen og kundeforholdene vi har skapt i Superblaise føres videre. Victoria Salbu som har jobbet i Superblaise i ni år som prosjektleder og kundeansvarlig, har allerede tatt over som byråleder. Hun kjenner Superblaise inn og ut, og er alltid tett på kundene. Sammen med Kristofer og Lovise kommer byrået til å fortsette å levere kompromissløst design, sterke merkevareopplevelser og gode strategiprosesser for kundene sine, sier Joachim Levin.

Vil bygge bro mellom merkevarer og mennesker

De nye partnerne ser frem mot det kommende året.

– Mens mange av de velprøvde prinsippene vil fortsette å danne grunnlaget for byrået, vil det nå legges økt vekt på kommunikasjonsstrategi og posisjonering og merkevarebygging, sier Kristofer Haugvik.

– Vi glemmer aldri, spesielt ikke etter pandemi og høyere rente, at vi har verdens beste jobb, og det tar vi ikke for gitt. Vi gleder oss til å fortsette å bygge byrået og forme strategien med blikket rettet fremover, og med alle dører åpne for muligheter, sier Victoria Salbu.

– Vi forholder oss til teknologi hele tiden og den forandrer seg kontinuerlig, mens menneskene som bruker de digitale verktøyene stort sett forblir de samme. Derfor er vårt hovedfokus mennesker, relasjoner og atferd når vi bygger og videreutvikler merkevarer – ironisk nok, det er oss mennesker som er det forutsigbare elementet i en verden i evig endring, avslutter Lovise Rem Follesø.