Palmesus slår seg sammen med event- og reklamebyråer

Norges største kommersielle festival, Palmesus, lanserer det nye marketingbyrået Nosleeptillbrooklyn, som består av folk fra forskjellige reklame-, event- og sponsorselskaper, inkludert mangeårig styremedlem i Palmesus, Aris Theophilakis.

Aris Joakim Leif
– Vi skal lage et utrolig fett sted å jobbe, med et eget slott, et gammelt rådhus som har masse sjel og egenart, rett ved vannet, ifølge Palmesus-leder Leif Fosselie.

Den årlige strandfesten Palmesus, som foregår på Bystranda i Kristiansand, er Skandinavias største og en av de mest lønnsomme. Nå har de satt sammen et nytt marketingbyrå

– Vårt fokus vil være å skape det vi kaller avgjørende øyeblikk for våre kunders kunder, enten gjennom sosiale medier, reklame, event eller lengre typer sponsorprodukter. Ingen kan alt dette like godt som denne gjengen, sier grunder og daglig leder i Palmesus, Leif Fosselie.

Ifølge Fosselie lanseres byrået av flere grunner.

– For det første har vi en rekke veldig dyktige folk i Palmesus som også har kapasitet og kompetanse til å bidra utover festivalen. For det andre så har vi over flere år jobbet i et større økosystem med mange andre flinke folk fra design, reklame, event, strategi og film som vi ser kunne blitt enda flinkere sammen. For det tredje så merker vi at en del kunder søker andre typer arenaer for påvirkning enn det de tradisjonelle byråene klarer å levere.

Fire grupperinger som kommer sammen

I tillegg til Palmesus kommer eventbyrået Headliner, reklame- og designbyrået Fundament samt en gjeng fra kundesiden og andre byråer inn i selskapet samtidig. Ny daglig leder blir Joakim Coward-Hanssen, som kommer fra stillingen som administrerende direktør i ScanTrade. I tillegg trer mangeårig styremedlem i Palmesus Aris Theophilakis aktivt inn i rollen som faglig leder i det nye byrået. Theophilakis vil jobbe med strategi og med å skape rom for kreative konsepter.

– Gjennom lang tid har vi i Palmesus diskutert hvordan å klare både inkrementell og radikal innovasjon, og det ene tok det andre når vi analyserte næringskjeden. Dette er noe helt nytt og morsomt å være med på, og jeg tror jeg kan bidra både internt og ut mot kunder. Etter å ha vært på kundesiden siden slutten av 2018 er dette et nytt kapittel, og jeg gleder meg til å være en del av et integrert miljø med så mange hyggelige og dyktige folk, sier Theophilakis, som selv startet og drev reklame- og mediebyrået Futatsu Industries (nå Atyp) i 12 år, og har mange år bak seg som premiert kreativ leder og rådgiver fra inn- og utland.

Et litt spesielt navn

Navnet blir det ikke helt enkle Nosleeptillbrooklyn, men Joakim Coward-Hanssen kan fortelle at det egentlig er ganske enkelt. Og det handlet ikke om assosiasjoner til musikk og et litt opprørsk band som utfordret musikkbransjen i sin tid ifølge daglig leder.

– Nosleeptillbrooklyn er gjeng som skal lage avgjørende øyeblikk i alt vi gjør, og når vi våre interne mål, drar vi alle sammen til Brooklyn og døper om selskapet med et nytt mål for øyet. Vi er en våken gjeng som vil videre, noe også vår identitet vil bære preg av. Fornyelse er viktig i reklame og markedsføring, og nå har vi musklene til å sitte foran i toget, eller T-banen. Velkommen ombord, avslutter Coward-Hanssen.