Pappajente vant Sølvfisken

Årets først sølvfisk går til DDB og SAS for filmen «Bedre tid», fra kampanjen av samme navn.

36917 4addf original

Med kampanjen «Bedre tid» oppsummere SAS sine produktforder, som kan deles opp i to typer: Tidsbesparende tjenester som SMS- og internettinnsjekk, og det som gjør reisen mer behagelig, som gratis kaffe og avis.

Da pappa var på forretningsreise

Juryen begrunner valget av vinneren slik: «På en DVD full av januars typiske løp og slank deg-reklamefilmer var det fint å se en målrettet ung pike uten annet i tankene enn å komme seg hjem til sin ventende far – eller var det omvendt? En godt fortalt liten historie med fine betraktninger rundt SAS' grunnfjell, forretningsreisen. God fokus på de små deltajene og en søt liten vri i avslutningen gir en film som treffer bredt og kanskje gir reisende fedre og mødre, som i utgangspunktet har litt dårlig samvittighet, et befreiende lite smil i stedet.»

Og for å gjøre som filmen, la barn spille rollen som voksne, har vi også latt en åtteåring juryere, med følgende resultat: «Den er fin, veldig kult at hun lille gjør alle de voksentingene».

Team:

  • Tekstforfatter: Kenneth Lamond Johansen og Bjørnar Olsen
  • AD: Joachim Bjørndahl og Joachim Haug
  • Byråprodusent: Cyril Boije
  • Rådgiver: Pelle Josephson
  • Prosjektleder: Gro Marwold
  • Produksjonsselskap: Einar film og fortellinger
  • Regissør: Jens Lien
  • Produsent: Guri Neby
  • Annonsørkontakt: Tor Anton Bjørge og Inger Harboe