«Pecha Kucha» til folket
Årets andre «Pecha Kucha», og den femte i rekken totalt, finner sted på Doga førstkommende torsdag.
Astrid Klein og Mark Dytham startet «Pecha Kucha» i Tokyo i 2003. «Pecha Kucha» skulle være et arrangement der unge kreatører fikk en ny og annerledes arena å vise fram seg selv og arbeidene sine på. «Pecha Kucha» betyr «lyden av folk som snakker» på japansk, og var tenkt som en kulturell multimedia-arena selvom arrangementet hovedsaklig var for arkitekter og designere.
Likt for alle. I Norge er konseptet noe utvidet og flere typer aktører innen både kommersiell kommunikasjon og kunst slipper til. Alle kreatørene har samme ramme for presentasjonen sin. De får tilsammen vise fram 20 slides og prate om hver slide 20 sekunder før de må videre til neste. Dette utgjør til sammen 6 minutter og 40 sekunder per deltager eller gruppe.
Det er ingen regler for hva man kan prate om, og kvelden akkompagneres av DJ-ing, god drikke og levende musikk.
Feil forlag og stygge barneklær. På morgendagens arrangement skal blant annet Ksenia Morafagh fra Feil forlag, Cecilie Barstad og Gilles Jourdan fra Gilles&Cecilie, Kristin Hellebust fra Storm Studio animation og Jåtog, Herretsdal og Platou fra Ugly Childrens Clothing presentere seg selv og arbeidene sine.