Per Høj og Helsedirektoratet vant Årets Gullmikk

Radiodelen av Per Højs «Stopptober»-kampanje for Helsedirektoratet har vunnet prisen for landets beste radioreklame i 2018, Årets Gullmikk. Prisen for Årets Radiobyrå gikk til Både Og, som har hevdet seg høyt i Sølvmikken gjennom året. Prisene ble delt ut på Gullblyanten fredag kveld.

92421 fea84 original
Per Høj mottar Gullmikken for «Stopptober». Foto: Tor Lie
92422 7288a original
Både Og mottar prisen Årets Radiobyrå etter et sterkt Sølvmikken-år for byrået. Foto: Tor Lie
92459 e6dc1 original
Foto: Stine Østby
92460 3a39d original
Foto: Stine Østby

Idéen som ligger til grunn for vinneren av Årets Gullmikk, «Stopptober», er at det kan være tøft å slutte med røyk eller snus, men at det i Stopptober er mulig å få til ved hjelp av både overbærende pårørende og enkelte hjelpemidler – og det helt uten moralske pekefingre.

Årets Gullmikk går til den beste kampanjen fra Sølvmikken, en månedlig radioreklamekonkurranse i regi av P4 og Bauer Media i samarbeid med Kreativt Forum. Prisen for Årets Radiobyrå går til byrået som samlet sett har gjort det best gjennom Sølvmikken-året.

Gullmikken til Per Høj og Helsedirektoratet ble delt ut av Charlotte Førli fra (P4), Bjarte Øgrey (Bauer) og juryleder Silje Feld, som også er kreativ leder i Redink. Sistnevnte leste først opp juryens begrunnelse:

– Å slutte å røyke er en prøvelse for humøret og gjør det vanskeligere å slutte. Da hjelper det at de rundt er litt ekstra omsorgsfulle. For på kort sikt er det jo bedre med litt dårlig humør rett i fleisen enn en evigvarende nikotinsky. Med denne innsikten, gode skuespillere samt velskrevne situasjoner, motiverer Helsedirektoratet både den som røyker og de rundt, til å få til røykeslutten. (Og det helt uten pekefingre om at du kan dø av det hvis du ikke hører etter.) Vi tror dermed sjansen for å lykkes er større!

Med prisen fra P4 og Bauer Media kommer det en pengepremie på 50.000 kroner. Vinnerspottene kan du høre her:

«Far og Sønn», «Salte kjeks», og «Opplysningen»

Både New Og York

Både Og Radiobyrå vant Sølvmikken i både april og mai med jobber for Blåkläder, i tillegg har de vært på pallen i januar, februar, september og desember, og de har samlet gjort seg høyst fortjent til prisen Årets Radiobyrå. Byrået vinner dermed én billett til Kreatører på Tur, en årlig ferd til New York som foregår i mars. De øvrige som reiser på turen er de respektive teamene som står bak Sølvmikken-vinnerne gjennom året.


Annonse: