Per Høj vant Sølvfisken med taus reklamefilm for Storebrand

Priscilla du preez K8 XY Gbw4 Ahg unsplash
I beste TV-sendetid gjorde Storebrand det stille på skjermen i to minutter, i håp om å få folk til å snakke sammen. Illustrasjonsfoto: Priscilla Du Preez / Unsplash

Det siste året har Storebrand vært opptatt av å få folk til å snakke sammen, og på den måten være hverandres «hobbypsykologer». Dette ble ikke minst understreket da de i en helg i november viste en to minutters reklamefilm uten lyd på TV 2, kun med tekstplakaten «snakk sammen».

– Vi bruker reklamepausene i beste sendetid til å gi folk to minutters stillhet til å prate sammen eller til å ringe en de ikke har snakket med på en stund, sa Charlotte Hillestad, leder merkevare og kundeopplevelse i Storebrand, da filmen ble lansert. Kampanjen ble også understøttet i sosiale medier og på nyhetsnettsteder.

– Utfordrer TV-mediet med et uventet grep

– Noen ganger dukker det opp overraskende filmer som får oss til å stoppe opp og bli nysgjerrige. Denne månedens sølvfisk går til en jobb som utfordrer TV-mediet med et uventet grep. Gjennom to minutters stillhet og en oppfordring til å snakke sammen setter de fokus på ensomhet og utenforskap på en overraskende og sterk måte, sier Sølvmikkjuryen i sin begrunnelse.

Teamet hos Per Høj har bestått av Øyvind Waage, Mads Rønold, Aslak Aalberg, Even Næss, Caroline Ambjørnrød, Magnhild Foldøy og Sverre Midttun.

Se filmen her.