Peugot-kampanje nominert til Global Smarties
Peugeot Norge først ute med å kombinere gyrotekniske virkemidler med video i mobilannonser. Nå er Webtraffic og Peugeot Norge nominert til mobilmarkedsføringsprisen Global Smarties Awards i New York.
Tirsdag presenterte The Mobile Marketing Association (MMA) shortlisten over årets nominerte kandidater til Global Smarties Awards. Prisutdelingen hedrer kreativitet og innovasjon innenfor mobilmarkedsføring. Årets nominerte er plukket ut blant over 100 innsendte bidrag fra over 30 land.
«Peugeot Panorama Mobile», laget i samarbeid med DDB Oslo (reklamebyrå), Starcom (mediebyrå) og Adssets (produksjonsselskap), er nominert i kategorien Innovation sammen med store internasjonale kampanjer for blant annet Volvo og Audi.
Ved å utnytte mobilens gyroskop og kombinere dette med video har Webtraffic sammen med Peugeot Norge skapt et nytt format spesielt tilpasset mobil. Mobilens eget gyroskop gjorde det mulig å prøvekjøre Peugeot 508 RXH direkte i en mobilbanner.
– Resultatet som Webtraffic og Peugeot har kommet frem til og som nå har ført til en plass på shortlist for Smarties sin internasjonale kåring, viser hva som kan være mulig når man kombinerer gode innovative løsninger med et godt premium annonsenettverk, sier kundeansvarlig Trond Remi Otterstad.
I løpet av kampanjeperioden ble det kjørt 32.000 virtuelle prøvekjøringer på mobil. Samtidig kunne forhandlerne av Peugeot melde om en økning på totalt 253 prosent når det gjaldt fysiske prøvekjøringer under kampanjeperioden.
Finalister og vinnere blir hedret under den årlige prisutdelingen på Global Smarties Awards Show som holdes under Advertising Week i New York City 28. september.
Webtraffic er et Premium annonsenettverk eid av Schibsted.