POL og Kondomeriet vant februar-Sølvfisken med et sprut

Det er mange måter å komme (eller ikke komme) på i Kondomeriets siste kampanje, som består av en rekke filmer. Men det var «Sprut» som gikk til topps.

Sprut

Å snakke om sex med kreativ bruk av omskrevne uttrykk er ofte en nødvendighet for at det ikke skal bli kleint, og måten POL og Kondomeriet gjør det i sin siste kampanje er rett og slett til å bli i godt humør av. Således er Kondomeriet en gledesspreder på mange måter, noe POL ville fortsette å utforske.

– Vi kom over en innsikt som viste til at kvinner kan oppleve opptil 12 ulike orgasmer og da tenkte vi at det var gøy å vise at det faktisk er ulike måter å komme på – i en overført betydning. Denne gangen har vi ikke én stor film som skal fortelle budskapet, men heller mange små måter å komme på, fortalte teamet hos POL da kampanjen ble lansert på tampen av januar.

Juryen er godt fornøyd med månedens vinner: «Sølvfisken for februar tar utgangspunkt i et «intimt fenomen» de færreste forbinder med reklamepausen på TV 2. Allikevel kjennes filmen både koselig og morsom. Det lar seg bare gjøre når ideen er god, og håndverket mesterlig utført. Filmen blir værende i hodet ditt, lenge etter de beskjedne 15 sekundene den varer. Castingen er perfekt. Klippen er effektiv. Musikken sitter. Nei, dette syns vi bare var deilig. Sølvfisken går til «Sprut» for Kondomeriet.»

Det er Pravda med regissør Morten Borgestad som har laget filmen. Teamet fra POL består av kreatørene Anders Holm, Alexander Erichsen og Thea Emanuelsen, mens øvrige fra byrået har vært designerne Pia Lystad og Benjamin Rodgers, rådgiver Lina Aas-Eng og prosjektleder Elle-Beth Lønnestad.