Polestar og Trigger inngår samarbeid

Trigger gikk seirende ut av Polestars byråpitch. Nå skal de tatt fatt på oppgaven med å gjøre design, innovasjon og bærekraft til førstevalg hos elbilkundene. – Et av verdens mest spennende selskaper, sier Markus Eckbo Endresen i Trigger.

IMG 0849x

Da elbilprodusenten søkte byråpartner i arbeidet med å posisjonere Polestar som en aktør for fremtiden, falt valget på Trigger.

– Polestar skal lede an skiftet til bærekraftig mobilitet og jobber for å produsere verdens første klimanøytrale bil innen 2030. I Trigger har vi funnet en partner som deler vår lidenskap for samspillet mellom design, innovasjon og bærekraft, sier Kristin Fjeld, kommunikasjonssjef i Polestar.

Trigger har på sin side latt seg imponere over hva det unge selskapet har fått til på kort tid, og hvor hårete målene deres er.

– Polestar vet at bærekraft ikke bare kan handle om hva som er fornuftig og riktig. Da går det grønne skiftet for treigt. Flere må utvikle løsninger som gjør det mer attraktivt og lystbetont å ta valg som er bedre for miljøet. Det må både være bedre og se bedre ut. Når jeg ser hvor kompromissløse Polestar er på dette området, blir jeg faktisk litt starstruck, sier Markus Eckbo Endresen, kundeansvarlig hos Trigger.

Sammenfallende verdier

Polestar er en ledestjerne innen design og bærekraft i bilbransjen. Triggers jobb blir å få flere til å ta et bevisst valg, både i skiftet fra fossil- til elbil, men også i valg av produsent.

– Med gode verdier og en evne til å tenke langt utenfor boksen, så vil de bistå oss i arbeidet med å fortsette og utfordre den tradisjonelle bilbransjen. Samtidig vet vi at de skaper kreative løsninger som engasjerer og involverer målgruppen på en unik måte, noe vi mener er helt avgjørende. Vi gleder oss til å komme ordentlig i gang med samarbeidet, fortsetter Fjeld.

Det gjør også Trigger, og det var full jubel på kontoret da kontrakten ble landet.

– Da den endelige bekreftelsen kom var det enorm begeistring på kontoret og mange som ville jobbe med det vi anser som en av verdens mest spennende merkevarer, uavhengig av bransje og kategori, forteller Eckbo Endresen.