Pop Film tar form

Etter et drøyt halvår med drift fikk Pop Film, Ahead-gruppens nye produksjonsselskap, endelig logo og nettside på plass.

Popfilm 4w

– Hos oss sitter åtte popheads med lang erfaring på foto, regi og animasjon, og det vil vi vise frem på en gøyal og interessant måte, forteller daglig leder Elle-Beth Lønnestad.

Pop Film består av fem tidligere Hyper-ansatte, én regissør og én produsent, og Lønnestad som leder det hele. Hun fortsetter:

– Vi ønsket oss en logo som er robust, og som tåler at vi tøyser og herjer med den uten at den mister gjenkjennelse. Den skal oppstå i uendelig mange drakter, og her er det (nesten) ingen grenser for hva som er lov. Den blir rett og slett et vindu ut for å vise oss frem.

Logoen er designet av Ida Gowers Lindal og Jonas Helgeneset i Hyper.

– To tålmodige og ikke minst dyktige sjeler som loset Pop trygt gjennom prosessen, og som ikke var redde for å utfordre oss, selv om vi nok er en vanskelig kunde med maaange meninger. Det har vært en spennende prosess for oss. Vanligvis deltar vi i andres prosesser, mens denne gangen handlet det bare om oss. Det var både skummelt og gøy, sier Lønnestad.

Birgers oterutleie 01
Av Martin Lothe i Birgers Oterutleie.

– Alle i Pop har fått bidra med sine egne logoversjoner, og vi har også flottet oss med noen gjestedesignere som for eksempel Martin Lothe i Birgers Oterutleie.

– Nå som vi endelig har fått på plass navn og nettside kan vi kommunisere til verden alt det fine vi gjør. Vi er stolte av å kunne si at vi kan produsere det meste av film. Korte, lange. Brede, smale. Både kommersielt og ikke-kommersielt, avslutter Lønnestad.