Populær film stagget melkesvinnet

Melkesalget har sluttet å synke. Tine skylder på Trys reklamefilm.

9468 dc5e7 original

Reklamefilmen «No milk today» laget av Try reklamebyrå kommer desidert best ut hittil i år i Mediacoms måling utført for Dagens Næringsliv. 85 prosent av de spurte har lagt merke til filmen, 65 prosent liker den bedre enn annen reklame, og kun fem prosent misliker filmen, ifølge DN.

I år har melk fra Tine opplevd en liten salgsvekst, noe som går mot alle tidligere trender. Lokomotivet er den nye Ekstra lett-melken, men hos Tine mener de at reklamen også betyr noe i den store sammenhengen.
– For første gang på mange år har nedgangen i melkesalget stoppet opp. Vi er vitne til et trendbrudd, og jeg tror helt sikkert at reklamekampanjen har bidratt, sier kategoridirektør for drikke i Tine, Thomas Grotle.

Team bak kampanjen er Kjetil Try, Cecilie Thue, Ester Hjellum, Jørgen Bøhle Bakke, Einar Fjøsne og Eivind Moe.