Postens julefilm vant Sølvfisken

Posten og Brings alternative julefortelling fra POL går til topps i Sølvfisken for desember.

95700 42cdf original

– Målet med julekampanjen er å skape oppmerksomhet rundt Posten på en varm, humoristisk og overraskende måte, i en tid der postbud landet rundt står på for å gjøre førjulstiden enklere for folk, sa markedssjef Monica Solberg i Posten og Bring da kampanjen ble sluppet i november.

Det er POL som står bak kampanjen som filmen «Postmannen» er del av, og det kreative teamet består av Rikke Sofie Jacobsen, Sara Marie Hødnebø, Anette Bellika Finnanger og Petter Bryde. Filmen er produsert av Einar Film og regissert av Filip Nilsson, med Henriette Løberg Carlsen som produsent.

Juryens begrunnelse: Årets siste Sølvfisk går til POL og Postens alternative julefortelling. Filmen er svært godt gjennomført; det er en tullete historie i en klassisk filmfortelling, det er god regi og interessant casting. Dette er en film alle har en mening om. Den står ut og vil bli husket. Posten har en klar plass i jula, og det er befriende at de minner oss på dette med såpass til friskhet.

På tampen av fjoråret kunne vi for øvrig melde at det ledende amerikanske bransjemediet AdAge mente at Postens julefilm var én av «Top 5 Creative Brand Ideas» å få med seg fra desember 2019.


Annonse: