Priser til Rapp og McCann

McCann vant en spesialpris og en bronse i Echo Awards i San Diego tirsdag kveld, mens Rapp fikk med seg to sølv.

7403 6baac original

Echo Awards regnes som verdens mest prestisjetunge direktemarkedsførings-konkurranse. Prisutdelingen ble holdt i San Diego i går kveld, ledet av Jay Leno.

To Røde Kors-sølv. Rapp vant to sølv for to Røde Kors-jobber: En julekampanje og en rekrutteringskampanje. Kreativt team på begge jobbene er Lena Niemi og Vilde Jorfaldet. Prosjektleder: Hanna Vestvik. Konsulent: Anders Gulbrandsen.

Du kan laste ned jobbene nederst i saken.

Mccann vant en spesialpris for strategisk innovasjon og bronse for en jobb for Gjensidige Forsikring. Spesalprisen heter Governors Award for Strategic Innovation. Det var ni slike spesialpriser i tillegg til de ordinære prisene.
– Dette er utrolig morsomt både for Gjensidige og Mccann. Echo er VM i DM, og er den internasjonale konkurransen som rangeres høyest for direkte-folk, kommenterer leder i McCann Direkte Ina Svarød.

Hærverk-DM. Jobben som vant Governors Award er en DM som ble sendt ut til bedrifter med lokaler på gateplan i Oslo sentrum etter demonstrasjonene og hærverket som oppstod etter Israels invasjon av Palestina i januar 2009. Målsetningen for utsendelsen var å gjøre potensielle kunder oppmerksomme på hvor viktig det er å være riktig forsikret hvis noe skulle skje dem.

Se McCann-jobben som fikk spesialpris her.

Kreativt team på Gjensidige-jobben:
Ad: Einar Nonstad, Håvard Nærdal
Tekst: Einar Foetschl, Lene Utigard
AD-assistent: Anne Hildremyr
Konsulent: Ina Svarød
Prosjektleder: Elisabeth Lassen

af2c49be-53a7-4e27-91c4-8aabaf992b23.pdf

2774af94-21ff-4d20-908e-c68a3e18f134.pdf