Publicis MSL-team vant den norske Young Lions PR-konkurransen

To unge talenter fra Publicis MSL ble i dag offentliggjort som vinnere av den norske Young Lions PR-konkurransen. Juryen mente Sebastian Bergedahl Vernang (26) og David Fransplass Aas (29) leverte et glimrende kreativt konsept, og at duoen har de beste forutsetninger for å hevde seg i den internasjonale finalen.

Sebastian Vernang t v og David Aas fra Publicis MS Lxxx
Sebastian Vernang og Davis Aas fra Publicis MSL.

I det norske uttaket til Young Lions inviteres unge profesjonelle i syv forskjellige kategorier til å konkurrere om å bli med på Young Lions i Cannes i juni. Det er Abelia og Capa som er arrangør av PR-kategorien, og det er Mental Helse Ungdom som står bak briefen i alle kategoriene.

− Dette var veldig gøy. Å få lov til å presentere en kreativ og vågal idé som bidrar til å belyse et stort samfunnsproblem har vært utrolig givende. Vi gikk for noe utenom det vanlige, så det er morsomt at juryen likte løsningen vi presenterte, sier Sebastian Bergedahl Vernang.

Teamet ser allerede frem til den internasjonale konkurransen.

− Vi setter stor pris på at byrået vårt, Publicis MSL, ser verdien i å delta på slike konkurranser. Nå gleder vi oss til å forsvare Norges ære i den internasjonale konkurransen. Gullet skal hjem, sier David Fransplass Aas.

– Utrolig spennende

Årets brief handlet om hvordan bygge økt kjennskap og større engasjement for unges mentale helse.

− Det har vært utrolig spennende å få være oppdragsgiver i denne konkurransen, og vi er utrolig takknemlige for alle som brukt av sin tid og energi på saken vår. Her var det flere solide bidrag vi gjerne setter ut i verden på ulike vis, og de vil være viktige i arbeidet vårt i flere år fremover. Vi gleder oss til å følge med på vinnerteamet fra sidelinjen i den internasjonale konkurransen, sier Line Toft, kommunikasjons- og Innsamlingssjef i Mental Helse Ungdom.

– Viste internasjonale kvaliteter

Årets internasjonale finale avholdes digitalt 17. mai, men de norske vinnerne får også delegatpass til Cannes Lions i juni.

− Sebastian og David viste internasjonale kvaliteter, og med sin gode idé «Venterommet» klatret de til topps i denne konkurransen. Ved å både kunne konkretisere et problem, men også være kreative vet vi at de kommer til å gjøre det svært bra i Young Lions. Vi ønsker dem lykke til, sier Julie Broholm Nielsen i Capa, som representerer Cannes Lions i Norge.

Årets jury bestod av Christine Bakken (PR-operatørene), Gareth Williams (Capa), Marius Meltvedt (Abelia) og Line Toft (Mental Helse Ungdom).