Radiotriumf for SMFB

SMFB feiet all konkurranse til side i Sølvmikken for august måned. Førsteplassen gikk til Trygg Trafikk, mens de to øvrige prisene tilfalt Tele2.

5625 2e5b5 original

Førsteplassen i Sølvmikken for august gikk til sju spotter for Trygg Trafikk, en kunde tospannet André Koot og Hans Martin Rønneseth har vunnet priser i fleng for siden starten, blant annet med gull i Cannes og sølv i Eurobest og KM.

Juren er rett og slett imponert:
– Trygg Trafikk dramatiserer denne gangen at man ved å prate i mobil mens man kjører, risikerer å forlate dette livet på en langt mindre minneverdig måte enn ønsket. På imponerende vis klarer man her å skape ettertanke ved bruk av humor. Dette er rett og slett dødsmorsomme spotter med et livsviktig budskap. Og skulle dette være den siste jobben teamet lager før de forlater dette livet, så skal de i hvert fall vite at de avsluttet med noen høyst minneverdige radiospotter, heter det i juryens begrunnelse.

Team: Andrè Koot og Hans Martin Rønneseth
Produksjonselskap: Verdens Sterkeste Mann

Andreplassen gikk til Tele2s radioviderføring av «Cheap calls are hard to resist»-kampanjen.
– Etter å ha blitt kjent med Tele2-kampanjen «Cheap calls are hard to resist» på TV og nett, er det nå radioen som skal erobres. Og konseptet kler tydeligvis radio like godt som de andre mediene. Dette er definitivt en ny og involverende måte å bruke radio på. Juryen applauderer, og bekrefter med det at slik radioreklame is hard to resist, uttaler juryen.

Team: Hans Magne Ekre og Alexander Gjersøe
Produksjonselskap: Sagveien Resort

Tredjeplassen gikk til et forholdsvis ferskt SMFB-team, Bjørnar Olsen (tidligere McCann og BBDO) og Kim Taanevig (tidligere Reaktor ID), med en kampanje for abonnementet Tele2 Sheriff. Juryen uttaler:
– Med Tele2 Sheriff får du 175,- per måned som du kan ringe for. Men du får også morsom radioreklame. Reklamehistoriens mest brukte dramatiseringsgrep er lange-telefonsamtaler-fordi-det-er-billig-å-ringe. Men juryen opplever likevel disse spottene som et friskt pust inn i et dramatiseringsgrep preget av mye dårlig ånde.

Team: Bjørnar Olsen og Kim Taanevig
Produksjonselskap: Sagveien Resort

Hør alle spottene her.