RCCL velger Saatchi som nordisk hovedbyrå

Etter en grundig byråkonkurranse innleder RCCL Nordic (RCL Ltd) samarbeid med Saatchi & Saatchi Norge. Oslo-byrået skal bruke sitt nordiske nettverk i de ulike markedene.

5214 fbfa2 original

– Vi gleder oss til å starte samarbeidet med Saatchi & Saatchi. De har i prosessen overbevist om at de er det rette byrået for oss nå. Vi har store ambisjoner både i Norge og de andre nordiske landene. Saatchis kombinasjon av gode lokale byråer og et sterkt tett nettverk er det vi har lett etter, sier Head of Marketing i Norden, Ellen Stebekk.

– Dette er fantastisk moro og spennende, sier byråleder Jon Fredrik Sandengen.

– Vi har alle blitt cruise-entusiaster i løpet av noen uker, og vi har allerede blitt veldig glad i RCCL og folkene der. Det å være med å utvikle RCCL og dette markedet fremover er en drømmejobb. I Oslo er vi også stolte over å bli valgt til hovedbyrå for Norden.

Fire markeder og tre brands. Royal Caribbean Cruises Ltd. er verdens nest største cruiseselskap. Virksomheten er verdensomspennende og totalt har rederiene 41 operative skip og et skip under bygging. I Norden selger og markedsfører RCCL tre cruise-merkevarer: Royal Caribbean International, Celebrity Cruises og Azamara Club Cruises. RCCL er markedsleder i Norden med en markedsandel på ca 45 prosent. RCCLs posisjon er nå sterkere i Norge enn i Sverige, Danmark og Finland.

– Cruise som ferieform er i sterk vekst, men har mye å gå på for å ta ut potensialet i alle de nordiske markedene. I tiden fremover vil vi gjøre mer lokale og regionale tiltak. Derfor må vi ha et godt strategisk og kreativt hovedbyrå med et sterkt nettverk, det har vi funnet i Saatchi & Saatchi Norge, sier Ellen Stebekk.

Sterkt nettverk.
Saatchi & Saatchi mener dette fører dem nærmere målet om å være det sterkeste internasjonale nettverksbyrået i Norge.
– RCCL er avhengig av et strategisk og kreativt byrå med digital kompetanse i alle ledd, og et nordisk byrånettverk som jobber tett sammen. I tillegg har RCCL et merkevarefokus hvor vår Lovemarks-filosofi passer godt inn. Jeg er veldig fornøyd med at vi kan svare på det behovet en så stor og spennende virksomhet har, sier byråleder Jon Fredrik Sandengen.

På bildet: Sverre Midttun og Jon Fredrik Sandengen fra Saatchi & Saatchi, sammen med Elisabeth Nordgård Vikenes og Ellen Stebekk fra RCCL. Foto: Saatchi