Red Dot Grand Prix til Anti
I helgen tok Anti Bergen hjem enda en Grand Prix for nyprofileringen av Festspillene i Bergen, denne gang i Red Dot i Berlin.
Under prisutdelingen mottok alle de 88 vinnerne av Red Dot Best of the Best sin pris på scenen.
– Alle Best of the Best-mottakerne var nominert til Grand Prix og satt spent i salen for å se hvem som tok hjem topplasseringen, forteller kreativ leder og partner Endre Berentzen.
Det var totalt 13 Grand Prix fordelt på 17 kategorier, hvorav Festspillene mottok Grand Prix i en av de tyngste designkategoriene: Brand Identity.
Det var totalt sendt inn 7096 jobber i Red Dot i år. Prosentvis sjanse for å motta en Grand Prix var 0,18 prosent på tvers av alle kategoriene, ifølge Berentzen.
Dette er den siste konkurransen Festspillene i Bergen er sendt inn til i år.
Treffer bredt
– Det er spesielt gøyt at den har truffet så bredt i år fra reklameorienterte til designorienterte konkurranser, fra kunde og effekt fokuserte til rene kreativitetskonkurranser. Nå er vi fryktelig stolte av resultatene i år men også veldig klare for å endelig sette oss ned og få fullt fokus på hverdagen og den jobben vi skal gjøre for kundene våre, avslutter Berentzen.
En presentasjon av vinnnerne med juryens kommentar ser du her.