Reklameaprilspøk slo an

Aprilspøkkampanjen for Statkraft har skapt stor oppmerksomhet rundt stjernekraft. Try står bak.

7033 f0451 original
7034 7fbe4 original

Statkraft gjennomførte i går historiens første reklame-aprilspøk på norsk fjernsyn. «Stjernekraft» ble lansert for det norske folk, med annonsering i
bortimot hver eneste reklameblokk på norske TV- og radiokanaler. Det er to filmer i kampanjen; en med selve spøken, og en oppfølger der avsløringen kommer mot slutten.

Responsen etter én enkelt dags visning av reklamefilmen har vært høy, meldes det fra Try. I
løpet av dagen var trafikken på Statkrafts nettsider 10 ganger større en gjennomsnittsdag, mer enn 25.000 har allerede sett filmen på YouTube.

Målet med kampanjen er å skape oppmerksomhet om hvordan Statkraft jobber med ren energi og fremtidens energiløsninger, ikke minst fordi selskapet ønsker å tiltrekke seg dyktige medarbeidere.

Kampanjen fortsetter de nærmeste ukene i radio, på TV og i aviser.