Reklameveksten avtar

MIO-sjef Roar B. Sletner er blitt enda mer sikker: Han tror veksten i reklamemarkedet vil avta til neste år.



I går skrev Kampanje om de ferske MIO-tallene, som viser at veksten i markedet har bremset opp.
– Vi innledet året med en voldsom vekst, men nå ser det ut som om den stopper litt opp, sier Roar B. Sletner i Mediebyråenes Interesseorganisasjon (MIO) til Finansavisen.

Til tross for økt medieomsetning på 8,3 prosent i første kvartal, var den isolerte veksten i mars halvert sammenlignet med januar og februar.
– Hvorvidt det er en trend gjenstår å se, sier Sletner.

Selv om han regner med en vekst på mellom fem og sju prosent i veksten i annonsekroner i år, er Sletner usikker på fremtiden.
– Jeg tror vi vil se en klar avmatning i annonsesalget i andre halvår i år og at vi garantert vil se det neste år, sier han til Finansavisen.

Artikkelen er også publisert hos Kampanje.