Relanserte Cadburys «Gorilla»

Under den britiske Big Brother-finalen forrige fredag lanserte Cadbury en ny versjon av sin bejublede Gorilla-film, hvor Phil Collins' «In the Air Tonight» ble byttet ut med Bonnie Tylers «Total Eclipse of the Heart».

11832 58ff1 original

Reklame-remiksen gir utilsørte nikk til alle «mash-ups» som har vært å finne online, ikke minst på YouTube, der den prisbelønte reklamefilmen stort sett har blitt utstyrt med de mest sanseløst pompøse 80-tallshits.

I samme ånd relanserer sjokoladefabrikanten den fine men langt fra like populære «Truck»-reklamefilmen, der diverse flyplassdoninger kjører om kapp, nå med Bon Jovis puddel-anthem «Living on a Prayer» i stedet for Queens «Don't Stop Me Now».

Det er reklamebyrået Fallon som står bak begge filmene. «Gorilla« ble opprinnelig sluppet på fjorårets Big Brother-finale.
– Vi har alltid tenkt at det ville vært fint å gjøre noe på årsdagen for filmen, og vi ble inspirert av hvordan folk har lekt seg med den på internett, sier Laurence Green, styreformann i Fallon, til The Guardian.

– Vi kunne ha vært latsabber og kjørt filmene som de var, slik mange gammeldagse annonsører ville ha gjort. Men vi valgte å delta i den moderne verden.

«Gorilla» mottok den største reklameære av de alle da den vant Grand Prix i Cannes Lions tidligere i år.