Resultatene er inne!

Norske byråer rasket med seg både gull, sølv og bronse under Eurobest-prisutdelingen i kveld.

7588 18413 original

Et fullsatt og pent kledd China Theater ventet i kveld spent på den endelige dommen fra juryeringen av årets Eurobest-priser. En fornøyd Phillip Thomas startet kalaset med å takke vertskapslandet Sverige med det han mente har vært et strålende arrangement.

Mest i interaktiv Det var i den interaktive kategorien at Norge gjorde det best. SMFB fikk bronse for sin jobb «Cheap calls are hard to resist» for Tele2, Try fikk metall i samme valør for sin jobb «Hørselstesten» for Røde Kors. McCann fikk sølv for sin jobb «Artificial trip generator» for NSB.

Mediafront fikk ikke overraskende nok en gang en av de aller gjeveste prisene, med gull for sin jobb «SOL comments» for SOL. Juryleder i Interaktiv, Matias Palm Jenssen fra Farfar, kunne fortelle at juryen ikke hadde funnet noen Grand Prix i år.

Kebab-stas Til tross for 12 shortlist var det bare en av de nominerte norske filmene som ble premiert under prisutdelingen. Den aller nyeste Lottofilmen laget av Try, «Kebab», vant bronse.

Også Kitchen fikk med seg en pris hjem. De vant bronse for sin annonsekampanje «Tanks» for Byggmax.

Ingen av de norske teamene som representerte Norge i Young Creatives nådde opp i konkurransen. Young creatives ble vunnet av et trespann fra vertslandet Sverige.

Årets europeiske byrå ble en delt førsteplass mellom TBWA Paris og DDB Berlin. Årets interaktive byrå ble ikke overraskende vunnet av svenske Farfar.