Retailprisen: Juryen har talt

Juryeringen av Retailprisen er over. Her ser du topp 10 innsendte jobber i tilfeldig rekkefølge i de ulike kategoriene i årets utgave av Retailprisen.

89030 dfb10 original
I 2017 var det Meny som med Kitchens hjelp ble utropt til Årets Retailer. Foto: Tor Lie

Formålet med Retailprisen er å hylle de beste retailjobbene som er gjort i året som har gått. Aksel Sørbye, som er leder for Fag og Kompetanse i Kreativt Forum, er godt fornøyd med årets fangst av innsendte bidrag.

– Vi fikk mange innsendte jobber til Retailprisen og juryen har gjort en solid jobb med å kåre vinnerne i de fem kategoriene. De beste jobbene skal ikke bare hylles, de skal også bidra til læring og inspirasjon, forteller Sørbye.

Kristian Kristiansen, byråleder SMFB, er jurygeneral i Retailprisen for andre år på rad, og han mener at prisen jevnt og trutt blir bedre og viktigere.

– Vi som juryerer registrerer at kvaliteten på de innsendte arbeidene i Retailprisen stadig blir bedre, der vinnerjobber fra Cannes, Gullblyanten og Eurobest kjemper om det edleste metallet. Dette sier noe om hvor viktig godt tenkt retail-arbeid har blitt, og vil bli i årene som kommer. Retail-faget er i transformasjon, akkurat på samme måte som den tradisjonelle butikken har vært det flere år nå, understreker Kristiansen.

For Nina Holen Skotte, markedsstrateg i Tine, er Retailprisen blant de mest meningsfulle konkurransene reklamebransjen arrangerer.

– Jeg synes det er en utrolig viktig pris, og jeg tenker at bedrifter bør fokusere enda mer og bli dyktigere på shopper marketing for å skape effekt. Lykkes vi ikke med å selge varene våre, så har vi tapt, derfor er det essensielt å tydeliggjøre tiltakene som får varene ut.

Retailprisen finner sted 19. april kl.19-23 på Vulcan Arena. Du kan lese mer om prisen og melde deg på her.

Her er topp 10 innsendte jobber i tilfeldig rekkefølge:

Integrerte Retailkampanjer

  • Ta den gode tiden tilbake - SMFB / Freia
  • APP APP APP - Per Høj / Nidar
  • Fjøsnissen - TRY / Tine
  • Norvegia Toast - Digg på 1-2-3 - TRY / Tine
  • La livet ditt innrede stua - SMFB / IKEA
  • Vi løser middagen for deg - Kitchen / MENY
  • Totenflak - Per Høj / Orkla
  • Det finnes alltid en anledning - Llowbank / Glasmagaisnet
  • Veien til 17. mai - Zenith / New Work / Scholl
  • Træna lanserer Klar - McCann Oslo / Orkla

Årets lansering

  • Et fargerikt frieri til St.Hanshaugen - Morgenstern / Fargerike
  • NJIE - Nye Muskler - JCP Nordic / NJIE
  • APP APP APP - Per Høj / Nidar
  • DNB Spare - TRY / DNB
  • WANTED Kuppet - We Are Live / Diplom-Is
  • Træna lanserer Klar - McCann Oslo / Orkla
  • KIWI LilleGo - Spoon / KIWI
  • Lansering av "Kaffeavtale uten koppfokus" - Creuna / Shell Norge
  • Nye Citroën C3 - The music3 video - McCann Oslo / Citroën
  • Kolonihagen - Scandinavian Design Group / REMA1000

Events

  • Telefon til Hamar - Per Høj / Norsk Tipping
  • Veien til 17. mai - Zenith / New Work / Scholl
  • TGI Pridays - We Are Live / TGI Fridays
  • Træna lanserer Klar - McCann Oslo / Orkla
  • WANTED Kuppet - We Are Live / Diplom-Is
  • La livet ditt innrede stua - SMFB / IKEA
  • Aker Brygge Juleutekino - Geelmuyden Kiese / Aker Brygge
  • Den store strammedagen - SMFB / IKEA
  • Sunn økonomi - Året KIWI kicket sukkeret ut av påsken - Geelmuyden Kiese / KIWI
  • Totenflak - Per Høj / Orkla

Pakningsdesign

  • Kolonihagen pakningsdesign - Scandinavian Design Group / Kolonihagen
  • Minde Nøttekos - Tank / Brynild
  • Heimefrå - ANTI / Lerum
  • Hele Norge elsker Stabbur-Makrell! - Brunch Oslo / Orkla
  • A-Z Underwear - ANTI / Varner
  • Coop Spiis - Rethink AS / Coop
  • DUGG rebranding - ANTI / Hennig-Olsen
  • Real Turmat - Tank Design Tromsø / Drytec
  • Food Truck - Metric / Maarud
  • Inspira redesign - ANTI / Hennig-Olsen

Åpen klasse

  • Premier League 2017/ 2018 - JCP Nordic / TV2 Sumo
  • APP APP APP - Per Høj / Nidar
  • Guided by Fans - Anorak / Visit Oslo
  • Audi Enter Sandbox VR Experience - POL / Audi Norge
  • Winter is coming - SMFB / IKEA
  • Nye Citroën C3 - The music3 video - McCann Oslo / Citroën
  • Totenflak - Per Høj / Orkla
  • DNB Spare / Ingenting - TRY / DNB
  • En helt ny kaffeavtale – uten koppfokus - Creuna / Shell Norge
  • Et fargerikt frieri til St.Hanshaugen - MORGENSTERN / Fargerik

Denstoreretaildagen.com


Annonse: