Rimi velger Los&Co og Anti

Butikkjeden får to nye hovedsamarbeidspartnere innen markedskommunikasjon og reklame.

41848 1d5d5 original
Rimi på Jar. Foto: Punkmorten, via Wikimedia Commons

– Vi har funnet samarbeidspartnere som har mange kreative spydspisser i staben sin, strategisk kompetanse og ikke minst evnen og viljen til å stå sammen med Rimi når vi nå satser mer offensivt enn noen gang, sier marketingsjef i Rimi, Hege Hildeng.

Los & Co er valgt som Rimis hovedbyrå. Selskapet skal bistå Rimi både strategisk og operativt med små og store oppgaver i et 360 graders perspektiv.

– Vi ser virkelig frem til å ta fatt på denne oppgaven, det er en fantastisk start på det nye året for oss. Rimi er en kunde med høye ambisjoner, der vi får muligheten til å jobbe med hele spekteret av disipliner innen for kommunikasjonsfaget, og det er veldig inspirerende, sier daglig leder i Los&Co, Jan Christian Fosseidbråten.

Anti er en utfordrer i kommunikasjonsbransjen med egne avdelinger for design & identitet og reklame. Selskapet er kjent for sine offensive løsninger på strategisk visuell kommunikasjon og reklame, og dette blir også Antis rolle i arbeidet med Rimi.

– Rimi er en av de mest spennende merkevarene å kunne få jobbe med i Norge nå. Det å få jobbe med en definert utfordrer ligger i kjernen av Anti sin kundestrategi og passer oss veldig godt. Vi gleder oss til å ta fatt på en oppgave som skal motivere ansatte og få kundene begeistret. Det er et meget kompetent team vi møter hos Rimi og vi er sultne på å bevise hva vi kan få til i dagligvare, sier Kjetil Wold, kreativ leder og partner i Anti.

Ikke ferdige hos McCann

Rimi fortsetter også også sitt samarbeid med McCann gjennom deres selskaper Craft og IUM, men i noe mindre skala enn tidligere.